تشکر زلنسکی از بایدن برای استفاده از عبارت “نسل کشی”


ساعت: 07:21
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821680

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از جو بایدن، همتای آمریکایی خود به خاطر استفاده از واژه «نسل کشی» برای توصیف تهاجم روسیه به اوکراین تشکر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زلنسکی استدلال می‌کند که برای مقابله با شر، باید مستقیماً با نام مناسب به آن پرداخت. ما از ایالات متحده برای کمک هایش در اوکراین تا کنون تشکر می کنیم، اما برای مقابله با تهاجم روسیه به سلاح های سنگین بیشتری نیاز داریم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای اولین بار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به “نسل کشی” متهم کرد و در ادامه حملات لفظی خود گفت که حمله پوتین به اوکراین “نسل کشی” بود.

بایدن سه شنبه شب با اشاره به تلاش های دولتش برای مقابله با افزایش هزینه های آمریکا در بحبوحه جنگ در اوکراین، سخنرانی خود را در آیووا ایراد کرد.

به گزارش ایرنا، دو مقام آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد روز چهارشنبه بسته نظامی 750 میلیون دلاری دیگر به اوکراین اعطا کند.

از زمان روی کار آمدن دولت بایدن، ایالات متحده بیش از 2.4 میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است، از جمله بیش از 1.7 میلیارد دلار کمک نظامی به کیف پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه (21 فوریه) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو گفت که کشورش استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخته و با رهبران کرملین خود قراردادهای همکاری و دوستی امضا کرده است.

او صبح روز پنجشنبه ۲۴ فوریه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، اقدام نظامی در دونباس را اعلام کرد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه بازگردند.
با ادامه جنگ در اوکراین، جریان واکنش های جهانی به این رویداد ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید