تشکر ویژه از ایندیپندنت برای حمایت از رئیس جمهور

تشکر ویژه از ایندیپندنت برای حمایت از رئیس جمهور

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، میرشاد ماجدی رئیس فدراسیون فوتبال ابتدا در برنامه برتر فوتبال شبکه سوم سیما درباره آخرین وضعیت فدراسیون گفت: شرایط فدراسیون تقریباً با ثبات است. دیدار جام جهانی، و بعد با مشکلات مالی و مشکلات فدراسیون روبه رو شدیم که به دلیل تحریم ها به ما پرداخت نشد و در بحث اسپانسری یک سری قوانین و مقررات داشتیم که در 30 بهمن 1400 فدراسیون کمتر از آن دریافت کردم. 200 میلیون تن و به یاری خدا توانستیم مسابقات برگزار کنیم و تیم های خود را اعزام کنیم و در ضمن حقوق کارمندان خود را پرداخت کردیم تیم برای کشور و مردم است و از همه دستگاه ها و دولت و مجلس می خواهم که داشته باشند. نگاه ویژه و ملی ص به تیم ملی برای حمایت کامل از این تیم در سال جام جهانی نگاه کنیم.

وی درباره شرایط گروه ایران در جام جهانی نیز گفت: نباید سطح انتظارات از تیم ملی را بالا ببریم. انگلیس پایه گذار فوتبال جهان است و بازی با دیگر تیم های گروه ما سختی های خود را خواهد داشت. عملکرد بازیکنان ما در لیگ های اروپایی به گونه ای است که در آسیا حرف اول را می زنند. تیم ما خیلی خوب است، اما این بدان معنا نیست که فکر می کنیم به راحتی می توانیم از گروه جدا شویم و کار آسانی است.

مجیدی افزود: از روزی که آمده ام 24 ساعته در خدمت فدراسیون هستم. اختلافات باید درون سازمانی حل شود و فکر می کنم به وضعیت باثباتی خواهیم رسید و مهمترین وظیفه ما تیم ملی است و باید به فکر این تیم باشیم. ما باید با همدلی و رفاقت پیش برویم. این را با گفت و گو با کادرفنی تیم ملی آغاز کردیم تا با یک بحث مفصل کارها را پیش ببریم.

رئیس فدراسیون در خصوص برنامه تمرینی تیم ملی گفت: بسیاری از تیم های اروپایی قرارداد خود را امضا کرده اند یا در انتخابات آتی فیفا بازی می کنند. چند تیم هستند که اگر پیشنهاد ما را بپذیرند باید با آنها بازی کنیم. چند روز پیش از من در مورد بازی با برزیل پرسیدند، اما گفتم نمی دانم. من به عنوان رئیس فدراسیون وقتی کار تمام شد می توانم جواب بدهم. ما گروه های مختلفی داریم که تلاش می کنند با بهترین تیم ها قراردادهای خوبی امضا کنند. بازی با برزیل هزینه های زیادی دارد و قبل از اینکه به من برسد باید این کارها انجام شود و در آخرین لحظات سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد که بازی می کنیم یا نه. از امروز قرار شد یک نفر صحبت کند و اگر مسابقه قطعی شد جواب بدهم. رئیس فدراسیون فوتبال افزود: اگر تحریم ها نبود فدراسیون فوتبال پول خوبی داشت. متأسفانه پول ما بلوکه شده و فکر می کنم 10، 12 میلیون یورو شود. در صحبتی که با رئیس فیفا داشتم، او هم علاقه دارد به ما کمک کند اما راه بسته است. با صحبت های انجام شده مشکل حساب فدراسیون حل شد. مشکل اسکوچیچ هم حل شده و ممکن است به کرواسی بازگردد.

وی در خصوص بازی با سنگال نیز گفت: وقتی می خواهد مسابقه ای برگزار شود باید قرارداد بسته شود. این صحبت ها قبل از قرعه کشی جام جهانی انجام شد. لطفا توقعات را بالا نبرید.

مجیدی درباره دیدار با نیوزلند گفت: در حال مکاتبه هستیم و این در مرحله نهایی است. اسکوچیچ هنوز درباره این موضوع اظهار نظری نکرده است. با تیم هایی که بتوانیم با آنها بازی کنیم به توافق می رسیم تا زمان را تلف نکنیم و پس از صحبت با اسکوچیچ کار را نهایی خواهیم کرد. تیم هایی که می خواهیم با آنها بازی کنیم را متوقف می کنیم تا با هماهنگی اسکوچیچ نهایی شویم. برای بازی با تیم های خوب مشورت می کنیم. همچنین با تعدادی از تیم هایی که خود را هوادار فوتبال می دانند صحبت کردیم و در زمان اعلام فینال اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر پیشنهاد تعدادی از تیم ها برای حضور در تیم ملی خاطرنشان کرد: یکی دو پیشنهاد داشتیم. پرو و ​​کاستاریکا به ما پیشنهاد دادند و ما صحبت می کنیم. اگر بخواهیم با بیش از این تیم ها بازی کنیم نیاز به پول داریم و اگر پول نداشته باشیم نمی توانیم با تیم های بزرگ بازی کنیم. تعدادی از مسابقات با تیم های خوب هماهنگ شده و زمان نهایی شدن را اعلام خواهیم کرد. مکاتباتی با ایرلند شمالی و جنوبی انجام شد. با توجه به شرایطی که این دو کشور داشتند نتوانستیم با آنها برای انجام بازی هماهنگ کنیم.

او گفت: «اگر بتوانیم پول خود را مسدود کنیم، می توانیم خیلی راحت تر کار کنیم. ما دو خرمای فیفادی داریم که یکی 15 روزه و دیگری هفت روزه است. با توجه به زمان برگزاری جام جهانی شرایط خاصی وجود دارد و مانند جام جهانی های قبلی تیم ها نمی توانند یک ماه اردو بزنند. هر کدام از لژیونرهای ما در آخرین لحظات به تیم ملی اضافه شدند، بنابراین در روزهای فیفا فرصت داریم چهار پنج بازی انجام دهیم.

مجیدی درباره حضور اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی گفت: اسکوچیچ تا پایان جام ملت ها در سال 2023 قرارداد دارد و نمی توانیم به مربی ای که قرارداد دارد دست بزنیم. او قطعا تا پایان قراردادش سرمربی تیم ملی خواهد بود. اگر بخواهم مربی دیگری بیاورم شانس کمی داریم و عقل سلیم به ما می گوید با مربی ای که تیم ملی را به جام جهانی رسانده ادامه دهیم و کادرفنی او را تقویت کنیم و اجازه دهیم با خیالی آسوده به جام جهانی برود. با توجه به نتایج اگر نگاه کنیم تیم ملی در هر دو گروه آسیا اول شد. این مربی اگر یا شکست خورده باشد یا قراردادش تمام شده باشد اخراج شده است اما اسکوچیچ هر دو گزینه را دارد. منطق می گوید زمان خوبی برای تغییر مربی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره قرارداد دستیاران اسکوچیچ گفت: تمام دستیاران سرمربی تیم ملی در 9 فروردین 1401 به پایان رسید و باید درباره شرایط آنها با اسکوچیچ صحبت کنیم. اسکوچیچ برنامه ای به ما داد تا ببینیم برای دستیارانش چه تصمیمی خواهد گرفت. پس از بازگشت اسکوچیچ از کرواسی به ایران در این مورد تصمیم خواهیم گرفت.

مجیدی ادامه داد: اگر تحریم ها نبود پول داشتیم. صعود ما به جام جهانی مفید است اما به دلیل تحریم ها نمی توانیم این پول را بگیریم. اگر این پول به دست ما برسد، هر کاری می توانیم بکنیم. الان دستمان بسته است و ما را در استخر می اندازند و نمی گویند شنا کنیم، می گویند قهرمان شو، اگر پول داشته باشیم حتما سعی می کنیم با بهترین تیم ها بازی کنیم.

وی با اشاره به شرایط تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: اردوی تیم زیر 23 سال در دو نوبت برگزار شد و قرار است خردادماه در دیدارهای پایانی تیم زیر 23 سال آسیا شرکت کند. امیدها اردوی دیگری خواهند داشت و با صحبت هایی که با رئیس کمیته ملی المپیک داشتیم فکر می کنم اردوهای خوبی خواهیم داشت. ما هم سعی می کنیم بازی های دوستانه خوبی را برای آنها تدارک ببینیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: جا دارد از همه کادرفنی که به ما کمک کردند تشکر کنم. همچنین از جناب آقای رئیسی رئیس جمهور بابت حمایت های ایشان تا کنون تشکر می کنم. مطمئنم بازی با انگلیس، آمریکا و … روحیه خوبی را در جامعه به ارمغان می آورد و با شرایطی که داریم این روحیه می تواند برنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید