تشکیل اردوی جوانان جمعیت در تمامی استان ها/ استان های شمالی کشور از نظر جمعیتی در وضعیت بحرانی قرار دارند.


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917571

وزیر کشور با اشاره به برپایی اردوهای جوانان در تمامی استان ها گفت: استان های شمالی کشور از نظر جمعیتی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه علنی امروز (سه شنبه 31 آذرماه) شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد نهادهای مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت، تصریح کرد: قبل از هر چیز لازم است شورای اسلامی به موضوع توجه کند. با تشکر از حمایت های حساس و مهم خانواده و جوانان جمعیت. سیاست‌های کلی جوانان در سال‌های گذشته ابلاغ شد، اما تا زمانی که قانون حمایت از خانواده و جوانان در مجلس تصویب نشد، کاری انجام نشد، اما این قانون و اقدامات بعدی مجلس تأثیر بسزایی داشت.

او به اقدامات اشاره کرد وزارت کشور وی پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان گفت: در سراسر کشور در 31 استان کمپ های جوانان ایجاد کرده ایم و فرمانداران با جدیت بر این موضوع نظارت دارند و این امر در سطح شهرستان انجام شده است و بیش از 90 درصد شهرها در این نگرش فعال شده اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، قرارگاه مردمی مسجد توسط وزیر کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: بخشنامه های حمایت از خانواده و جوانان مسجد ابلاغ شده و در حال اجراست و گروه های ضربتی برای اجرای طرح تشکیل شده است. گفت قانون در سراسر کشور.

واحدی افزود: متأسفانه برخی استان ها به ویژه استان های شمالی گیلان، مازندران و سمنان از نظر جمعیتی وضعیت بحرانی و بدتری نسبت به سایر استان ها دارند و برای رفع این مشکل به صورت جدی رصد می کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع بعدی نظارت و کنترل منظم شاخص های اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان از جمعیت است. یک سیستم جمعیتی ویژه راه اندازی شد که در آن اعداد و ارقام توسط ما جمع آوری و نظارت می شود. همچنین جدول جمعیت شناختی برای این اثر اجتماعی ایجاد شده است تا بتوانیم سوالات پژوهشی لازم را در این زمینه پیگیری کنیم.

وی گفت: علاوه بر این برای پیگیری سیاست های جمعیتی و کنترل بحران تجرد یک سری کارهای آموزشی و پژوهشی را در دستور کار قرار داده ایم. آموزش مدیران و افراد نیز موضوع مهمی است که در حال پیگیری است. جلساتی با مسئولان استان های مختلف برگزار شد و تلاش شد همه نقشه راه جمعیتی استان خود را دنبال کنند و ما در حال رصد آن هستیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: البته یکسری ابهامات در قانون حمایت از خانواده و جوانان وجود دارد که تصمیم گرفتیم قانون را تغییر دهیم. در برنامه هفتم توسعه قطعاً موضوع حمایت از خانواده و جوانان جمعیت مورد توجه قرار خواهد گرفت و آمادگی کامل برای استفاده از مزیت های این قانون را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید