مشارکت 30 هزار بسیجی خراسان رضوی در طرح شهید سلیمانی/ تشکیل گروه های جهادی در حوزه جمعیتی مورد نیاز است.

ساعت: 08:11
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785889

ذاکرجان با بیان اینکه تشکیل گروه های جهادی در حوزه جمعیتی یکی از نیازهای اصلی است، گفت: حدود 30 هزار بسیجی خراسان رضوی در طرح شهید سلیمانی شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن ذاکرجان مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس؛ وی با تبریک هفته بسیج گفت: شاید در روز اول این اعتقاد وجود نداشت که اگر کشور در یک حوزه کاملا تخصصی با بحران مواجه شد، مجموعه بسیج می تواند مجموعه ای بسیار موثر و نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه زمانی که تاج و تاج بحران آغاز شد نقش بسیج پر رنگ تر و جا افتاد گفت: ما تخصصی تر بودیم و حضور گسترده بسیج در حوزه واکسیناسیون داشتیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در ماه های اخیر جهاد واکسیناسیون در کشور صورت گرفته است، گفت: پنجمین پیک کرونا بسیار سنگین بود و عزیزان زیادی را از دست دادیم. پنجمین را پیش رو داریم اما به لطف خدا و تلاش برای واکسیناسیون نه تنها پیک ششم اتفاق نیفتاد، بلکه بسیاری از آمارها همچنان رو به کاهش است.

وی اذعان داشت: با حمایت دولت انقلاب، موانع واکسیناسیون برطرف شده و افراد و مدیرانی مانند بسیج و علوم پزشکی تلاش کرده اند و رشد و شتاب مطلوبی در واکسیناسیون وجود دارد. در ابتدای کرونا محدودیت‌هایی برای مسائل مذهبی ایجاد شد، ما یک بیماری ناشناخته داشتیم و گمانه‌زنی‌ها درباره بیوتروریسم بسیار پر رنگ بود و نمی‌دانستیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

ذاکرجان خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یک مجموعه تخصصی که هم دینداری و هم تجربه دارد می تواند با همفکری در حوزه های علمیه، اقشار و تشکل های فرهنگی و مداحی همراه باشد. همدردی ها و تشییع جنازه ها و عواقب شدید روانی محقق شد که برای مردم باقی می ماند.

وی با تاکید بر اینکه تردد بهورزان از اولین پیک تاج آغاز شد و با پرکردن تخت های مردم، خلأ بیمار را در بیمارستان ها پر می کردیم، تصریح کرد: دوش گرفت و خدمات رایگان به مردم ارائه کرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: از مردادماه همه اقدامات بر اساس بحث واکسیناسیون بوده و پس از پنجمین پیک در کشور آرامش حاکم شده و باید نظارت دقیق تری بر واکسیناسیون داشته باشیم. میانگین میزان واکسیناسیون در نوبت اول حدود 40 درصد و امروزه با کمک دانشگاه علوم پزشکی بالای 70 درصد و در نوبت دوم بالای 40 درصد است.

854dbb8e 0bf6 491d 92a1 f7d37748182e خبر خاکستری

او گفت: «ما شاهد روند متفاوتی نسبت به پیام‌رسان‌های قبلی هستیم و مردم باید به پیروی از پروتکل‌ها ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که ما وارد یک زندگی مسالمت‌آمیز با ولیعهد شده‌ایم». بدون دعوت نامه رها کنید و بگذارید وظایف اصلی خود را انجام دهیم.

ذاکرجان گفت: کارهای ناتمام زیادی داریم که یکی از اصلی ترین آنها طرح جوانان جمعیت است که اخیراً از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و جمعیت را رسالت اصلی خود می بینیم و معتقدیم دولت باید اولویت را در اولویت قرار دهد. جمعیت: مرگ تاج از هزار نفر در روز بیشتر نمی شود، اما تعداد سقط جنین که یکی از عوامل جمعیت کشور است بالای هزار سقط در روز است که آمار دردناکی است.

وی با تاکید بر اینکه باید انرژی خود را بر روی جوانان جامعه متمرکز کنیم، گفت: چالش هایی مانند سن ازدواج، تک فرزندی، 5.5 سال از ازدواج تا اولین فرزند، 10.5 میلیون جوان در سنین مجردی بسیار بالا و … داریم. اما بخشی از مردم از سقط جنین و ناباروری صحبت می کنند که حدود 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در دولت قبل عزمی برای افزایش جمعیت به صورت جهادی یا فوریت ملی وجود نداشت و امیدواریم در این دولت جدی گرفته شود، گفت: مرکز روح در کشور منحصر به فرد و منحصر به فرد است. تمرکز آن بر سقط جنین و جلوگیری از سقط جنین کودکان سالم توسط والدین مذهبی است و اقبال از سوی اهداکنندگان و نهادهای حمایتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه های جهادی در حوزه جمعیتی یکی از فراوان ترین نیازها هستند، خاطرنشان کرد: گروه های جهادی مدنی، بهداشت و درمان و… زیادی داریم و گروه ها نیز باید روی جمعیت کار کنند و آن را بررسی کنند. مشکلات…” بده.

ذاکرجان خاطرنشان کرد: مراکز دولتی درمان ناباروری کم هستند و به دلیل مشکلات اداری متعددی که دارند، کیفیت نتایج مطلوبی ندارد، متاسفانه اغلب به مراکز خصوصی مراجعه می کنند و هزینه ها در این مراکز بسیار بالاست.

وی همچنین ادامه داد: ما باید به توسعه مراکز دولتی ناباروری کمک کنیم و بپرسیم چرا مرکز دولتی نتایج کمتری نسبت به مرکز خصوصی دارد و در صورت مهیا بودن شرایط می توانیم نتایج لازم را از این مراکز دولتی داشته باشیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: حدود 25 یا 30 هزار بسیجی استان در طرح شهید سلیمانی حضور داشتند و حدود 500 نیروی ویژه در زمان واکسیناسیون، 300 نیروی ویژه در دوران اصلاح و سایر بسیجیان در مبارزه با تاج و تخت من تلاش کردم.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای داوطلب در عرصه های مختلف مبارزه با تاج و تخت غیرقابل پیش بینی است، اذعان داشت: قطعا حضور در کنار ما موثرترین کاری است که می توانیم برای توصیه به پیشگیری و رعایت پروتکل ها و بیماران شیرده انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید