تشکیل کارگروه نظارت و جلوگیری از هرگونه تصمیمات تورمی


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907267

با تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کارگروه مربوطه موظف شد بر تصمیمات تورمی دستگاه های اجرایی نظارت داشته و از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم شود، جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، بانک مرکزی گزارشی از اجرای مصوبات این ستاد در سال جاری ارائه کرد. در حوزه کنترل تورم و بر اساس تصمیم اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بانک مرکزی باید اقدامات نظارتی خود را برای کنترل ایجاد نقدینگی توسط بانک ها با جدیت و دقت بیشتری دنبال کند.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کارگروهی متشکل از نمایندگان معاون اول رئیس جمهور، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ضمن رصد تصمیمات تورمی از دستگاه های اجرایی موظف شد از هرگونه تصمیمی که منجر به افزایش تورم می شود خودداری کند.

اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از بررسی کلیات بسته حمایتی از دامداران روستایی و عشایری مقرر کردند جزئیات این بسته در جلسه بعدی ستاد بررسی و تصویب شود، بنابراین بر اساس بدین ترتیب شبکه بانکی کشور به سرعت سرمایه در گردش مورد نیاز برای تامین مواد اولیه دام را تامین خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید