تصاوير متحرك؛ بالای گیشه! / تاج گذاری برای پسر لوپتو و دلفینی


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909570

محبوبیت انیمیشن «لوپتو» در بین مخاطبان به ویژه در میان کودکان چشمگیر است، به طوری که چند روزی است که صدر گیشه های روزانه سینمای بومی را به خود اختصاص داده و از زمان اکران در اکران همواره در میان مخاطبان قرار گرفته است. بهترین. 5 فیلم پرفروش هفته

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با وجود سرما گیشه سینماها در یکی دو ماه گذشته سازمان سینمایی با اکران نیمه اول آبان ماه و احتمالا با اکران فیلم هایی مثل بخارست و چپ راست در نیمه دوم سعی کرد کمی گیشه را داغ کند. در ماه نوامبر، سینما دوباره وحشی می شود، سینما برمی گردد.

19 و 20 آبان سه فیلم یک طبقه و نیم به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیه کنندگی غلامرضا آزادی، فیلم دفتر به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی مجید برزگر و در نهایت انیمیشن سینماییاحمقانهآنها به کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمدحسین صادقی اکران عمومی خود را در سینماهای کشور آغاز کردند و بر اساس تجربه و شناخت سلیقه مخاطبان استقبال ضعیفی از فیلم بیرو داشته و این فیلم تاکنون تاکنون در 68 سالن و 800 بلیت فروخته شده و از زمان اکران تاکنون 27 میلیون و 604 هزار تومان فروخته است که کمترین شکست در گیشه است.

اما فیلم «تابه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیه کنندگی غلامرضا آزادی که محتوایی طنز دارد با فروش 304 میلیونی خود توانست آرام آرام در گیشه جا خوش کند. مهدی هاشمی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، مهران رجبی، امیرمحمد متکیان، اسدالله یکتا، اصغر حیدری و مهدی موسوی از جمله بازیگران این فیلم به نویسندگی حسین نمازی هستند.


d479f81b 95e4 4430 bc6d 17d25cbff439 خبر خاکستری


تصاوير متحرك؛ رهبر باکس آفیس

اما محبوبیت انیمیشن «لوپتو» در بین مخاطبان به ویژه در میان کودکان بسیار چشمگیر است، به طوری که چند روزی است که صدر گیشه های روزانه سینمای بومی را به خود اختصاص داده و از زمان اکران در اکران تاکنون همیشه جزو 5 فیلم پرفروش هفته و این حادثه در حالی اتفاق افتاد که انیمیشن دیگر روی صفحه نمایش “پسر دلفینهمچنین در فروش روزانه سینماها جایگاه بعدی را به خود اختصاص داد و این اتفاق می تواند به مدیران سینما یادآوری کند که انیمیشن های باکیفیت پتانسیل و ظرفیت این را دارند که بلاک باسترهای کمدی را شکست دهند و تماشاگران زیادی را به سالن های سینما جذب کنند.

انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمدحسین صادقی به عنوان اولین تولید انیمیشن سوره اکران انبوه خود را در سینماهای کشور از 20 آبان ماه آغاز کرد و توانست در کمتر از ده روز به فروش 700 میلیون تومانی دست پیدا کند.

محمدحسین صادقی تهیه کننده انیمیشن توپ وی درباره نحوه انجام این کار در کرمان می گوید: تصمیم گرفتیم در سال 1393 یک پروژه سینمایی در استودیو انیمیشن Beyond Dimensions کرمان انجام دهیم و پس از بررسی طرح ها و داستان های مختلفی که داشتیم، در نهایت داستان لوپتو She شد. از تابستان 95 آغاز شد و تا زمستان 1377 ادامه یافت و در این مدت نزدیک به 50 کودک کرمانی در ساخت این انیمیشن نقش داشتند. قرار بود لوپتو در نوروز 2019 وارد سینماها شود، اما با شروع کرونا و تعطیلی سینماها، اکران آن به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم به اکران آن در همان زمان گرفتیم..


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید