«پسر دلفین» فاتح گیشه آشفته سینما


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900495

با وجود همه ناآرامی ها و شلوغی های کشور که باعث شده تماشاگران سینما تا یک سوم سطح عادی خود را کاهش دهند، انیمیشن «پسر دلفین» با فروش میلیاردی خود همچنان برنده گیشه سینمای ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اضطراب اتفاقات اخیر در کشور که منجر به خسارات به بیت المال و مراکز اجتماعی شده است، بدون شک جدای از آسیب های ذکر شده، آرامش و آرامش بسیاری از شهروندان و همچنین قطع اینترنت بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است. کسب و کارهایی که فعال بوده اند اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

در دو سال گذشته، کرونا ضربه سختی زده است سینما، گروه های تئاتر و کنسرت های موسیقی و آسیب هایی به سینماها و تئاترهای مستقل و خصوصی وارد کرد به گونه ای که برخی مجبور شدند درب این فعالیت ها را ببندند و در خانه بمانند. اما پس از اینکه ویروس کرونا تا حد زیادی با تزریق واکسن مهار شد و دوباره چراغ سینماها و تئاترها روشن شد، نور امید دوباره در خانه‌های هنرمندان جوان منطقه شروع به تابیدن کرد و گروه‌های نمایشی باعث رونق مردم شدند. دوباره تئاترها یک تئاتر کوچک را برگرداندند.

اما اکنون دوباره با شروع این شورش ها و آشوب ها که جز ضربه زدن به اموال عمومی، تعطیلی کسب و کار و تشنجات روحی و روانی حاصلی ندارد، بار دیگر بسیاری از سالن ها و سینماها با کاهش شدید تماشاگران و نحوه سینماها مواجه شده اند که در سال های اخیر ماه‌هاست که در نیمه‌شب افتتاح می‌شود، حالا باید به فکر بستن سینماها یا سالن‌هایشان بعد از تاریکی هوا باشند تا مخاطبان خود را ایمن نگه دارند. با این حال، این روزها بسیاری از تماشاگران سینما دیگر تماشای فیلم را متوقف کرده اند و ترجیح می دهند برای یک موقعیت آرام تر به سینما بروند.

با این حال، انیمیشنپسر دلفینبا وجود حضور فیلم های طنز و اجتماعی خوب، هفته گذشته موفق شد باکس آفیس را پشت سر بگذارد و با فروش یک میلیارد و نیم میلیاردی با فیلم دوم جدول، پیروزمندانه گیشه سینمای ایران را در اختیار بگیرد. فیلمی که به زودی به مرز فروش 11 میلیاردی می رسد و در بین انیمیشن های ایرانی رکورد جدیدی را برای خود رقم می زند.


انیمیشنپسر دلفیناین انیمیشن به کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه کنندگی محمدامین همدانی در سال 1378 ساخته شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا بازیگران ترجیح دادند آن را در زمان مناسب تری اکران کنند و اکنون پس از گذشت یک ماه از اکران در سینماهای کشور این انیمیشن در رتبه اول قرار دارد. فروش 11 میلیاردی که در دو هفته اکران در روسیه حدود 52 میلیارد تومان فروخت.

جدولی از پرفروش ترین فیلم های باکس آفیس در هفته گذشته را در زیر مشاهده می کنید. هفته ای که با وجود ناآرامی ها، تماشاگران سینما به یک سوم تعداد عادی خود کاهش یافته است.













به صف شدن


نام فیلم


حجم فروش

1

پسر دلفین

یک میلیارد و هشت میلیون تومان

2

انفرادی

544 میلیون و 680 هزار تومان

3

یک ابر

494 میلیون و 540 هزار تومان

4

دوزیست

445 میلیون و 433 هزار تومان

5

TT

257 میلیون و 822 هزار تومان

6

چمنزار

144 میلیون و 800 هزار تومان

7

بانکداران

116 میلیون و 587 هزار تومان

8

شین

58 میلیون و 615 هزار تومان


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید