ورود پسر دلفینی به باشگاه میلیاردرها


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895039

انیمیشن «پسر دلفین» که در اکران دو هفته ای خود در روسیه با فروش یک میلیون و 700 هزار دلار تجربه درخشانی داشت، در کمتر از یک هفته از مرز یک میلیارد تومان در گیشه سینمای کشور عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انیمیشن حوزه ای که در یکی دو دهه اخیر بسیاری از کشورهای صاحب نام در عرصه سینما سرمایه گذاری های عجیب و غریب و غربی در آن انجام داده اند و از سوی دیگر سود زیادی نصیب سازندگانشان شده است. در ایران نیز علاقه مندان به این عرصه بیکار ننشستند و با تولید فیلم های جذاب نامی برای خود دست و پا کردند. نمونه اخیر آن انیمیشن «فیلشاه» بود که نزدیک به 8 میلیارد تومان در گیشه فروخت و رکوردی را برای خود ثبت کرد و به نظر می رسد حالا نوبت به انیمیشن پسر دلفین رسید

انیمیشن “پسر دلفینبه کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه کنندگی محمدامین حمدانی محصول سال 1378 و به دلیل کرونا بازیگران ترجیح دادند این اثر را در زمان مناسب تری اکران کنند. رتبه بندی او رسیده است و امیدوار است با شروع پاییز برای خود رکورد بزند و حتی برای دیدن این اثر به مدارس برود.

قبل از شروع اکران انیمیشن «پسر دلفین» در ایران، عوامل این اثر تصمیم گرفتند این انیمیشن را در روسیه اکران کنند; محمدامین حمدانی تهیه کننده این اثر درباره جزئیات اکران فیلمش در روسیه می گوید: با بیشترین توزیع موفق به انجام آن شدیم.بیایید با تهیه کننده فیلم در روسیه به توافق برسیم. شرکت “CPS” او بالاترین قیمت را در بین سایر شرکت های تبلیغاتی به ما پیشنهاد داد، بنابراین با آنها قرارداد بستیم و در نتیجه فیلم ما در 2712 سالن اکران شد و در دو هفته اول اکران موفق به کسب رتبه دوم فروش شدیم. در روسیه و مبلغی در حدود 100 میلیون روبل، معادل یک و هفت دهم میلیون دلار فروش. ابتدا این فیلم به زبان روسی و بومی سازی شده ترجمه و بازنویسی شد و سپس وارد مرحله دوبله و دوبله شد و به جرات می توانم بگویم که دوبله روسی حتی بهتر و قویتر از فارسی بود.


f62a1b53 25b2 43c9 a56e 2a1768f9c77f خبر خاکستری


جایزه آرتک برای پسر دلفین

حمدانی درباره جایزه ای که برای موفقیت فیلم اقتباسی روسی کسب کرده است، گفت: از سال 1926 کمپینی راه اندازی شد که در آن کودکان مستعدی از روسیه و تعدادی از کشورهای آسیای میانه شرکت کرده و به فیلم های اقتباسی رای می دهند. انیمیشن «پسر دلفین» از بین تمامی آثار روسی انتخاب شد و جایزه «آرتک» را از آن خود کرد..

البته هر اثری قابلیت پخش بین المللی را ندارد و تهیه کنندگان فیلم باید به عناصر جذاب بین المللی توجه کافی داشته باشند و از همان ابتدا فیلم یا انیمیشن خود را تولید کنند. مضامین جهانی، داستان های جذاب و پخش کننده در سطح جهانی می تواند به روند تولید و پخش بین المللی کمک زیادی کند.

در کنار کشورهای همسایه، چین، کره، هند و روسیه می توانند فرصت خوبی برای تولیدات مشترک و پخش جهانی آثار سینمایی ما باشند. به شرطی که به دنبال تاریخ مشترک و زبان و تفاهم با آنها باشیم و قطعاً وقتی فیلمبردار ما یک شریک خارجی برای کار خود دارد، عملاً در نیمه راه توزیع جهانی این اثر قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید