ماشین خانگی برای میلیاردرها! | روز جدید

ماشین خانگی برای میلیاردرها!  |  روز جدید

گروه اقتصاد: به نظر می رسد بازار داغ خودروهای داخلی داغ شده و قصد رها شدن ندارد. در بین خودروهای بومی نام چند مدل به چشم می خورد که با افزایش قیمت آنها شگفتی های بسیاری را به همراه داشت. کسانی که برای خرید خودروهای تولید داخل صرفه جویی زیادی کردند اما متوجه شدند قیمت خودروی داخلی که به دنبال آن هستند به میلیاردها می رسد در این گزارش برای خودروهای داخلی میلیاردی پرداخت کرده ایم. با عصر خودرو همراه باشید.

پژو 207 دو رنگ MC

به گزارش خبرداغ، پژو 207 یکی از خودروهای محبوب و مورد علاقه جوانان ایرانی است. پژو 207i Multi Color همانطور که از نامش پیداست، نسخه دو رنگ 207i است که در آن قسمت‌های بدنه از جمله سقف، قاب آینه‌های جانبی، دریچه‌های درب موتور، دستگیره درب عقب، خطوط جانبی، چراغ‌های مه شکن جلو و قیچی ترمز قرمز هستند. ترکیب این قاب با رینگ های مشکی جدید توجه برخی از جوانان را به خود جلب کرد. البته ای کاش ایران خودرو سلیقه بیشتری برای این کار داشت و از رنگ قرمز جذاب تری استفاده می کرد اما به هر حال بازار انحصاری و فروش موفق کوییک R باعث شد خودروساز داخلی دیگر نگران نباشد و با اطمینان خرید کند. از صف کاندیداها باید از این ترکیب راضی باشند.

این خودرو دارای 4 سیلندر و 16 سوپاپ می باشد. حجم موتور 1587 سی سی و دیفرانسیل جلو است. حداکثر قدرت 207 MC 113 اسب بخار است. در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه پژو 207 دو چرخ با کد اتاق (60602) دارای امکانات رفاهی و ایمنی از جمله ترمزهای دیسکی چهار چرخ مجهز به ABS، EBD و EBA، کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است. فرمان برقی با دکمه های کنترلی (MFC)، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چندرسانه ای، دوربین و سنسور سرعت عقب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های روشنایی روز، سیستم روشنایی کمکی هنگام استارت زدن خودرو دارای شیشه ها و آینه های برقی، ایموبلایزر، رینگ های آلومینیومی و کروز کنترل

اگرچه این موارد لیست کاملی را تشکیل نمی دهند اما در مقایسه با رقبای این رده تجهیزات قابل قبولی به نظر می رسند.پس از بررسی مختصری در سایت های خرید خودرو متوجه شدیم که قیمت پژو 207 مولتی کالر حدود 950-970 است. میلیون تومان که تقریباً در مرز 1 میلیارد قرار دارد.

تندر 90 پلاس

یکی دیگر از خودروهای تولید داخل که هیچکس فکر نمی کرد درصد بالایی داشته باشد تندر 90 پلاس است. این خودرو محصولی مقرون به صرفه است و با وجود ظاهر خسته کننده از قیمت بالایی برخوردار است. جدا از تغییرات ظاهری کابین، تندر پلاس نیز دستخوش تغییراتی شده و نسبت به مدل پایه خود با پوسته داشبورد مشابه ساندرو، کمی ارتقا یافته است. اما خطوط کلی طراحی داخلی و خشکی پلاستیک های به کار رفته در کابین حس خوبی را برای سرنشینان ایجاد نمی کند.

موتور این خودرو 4 سیلندر با 16 سوپاپ می باشد. حجم موتور 1598 سی سی و دیفرانسیل جلو است. حداکثر قدرت تندر 90 پلاس 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 140 نیوتن است. متر در دور 3750 این خودرو دارای مشخصاتی است که بسیار ضعیف توصیف می شود.

از ویژگی های تندر 90 پلاس می توان به کیسه هوا برای راننده و سرنشینان جلو (در مجموع دو عدد)، ترمز مجهز به سیستم ضد قفل و توزیع نیروی ترمز، فرمان برقی، کنترل تهویه هوا با تنظیمات دستی، تنظیم ارتفاع چراغ های داخلی، شیشه های برقی و آینه های بغل و چنین مواردی وجود دارد. این امکانات حتی برای رقابت با پژو 206 تیپ 5 و 6 قدیمی کافی نیست چه برسد به مقایسه تندر با خودروهای چینی امروزی که مجهز به آپشن های زیادی هستند، خودرو 1 میلیارد تومان به فروش می رسد.

تایر اتوماتیک

تارا یک سدان خانوادگی با ظاهری اقتصادی است که بر پایه خودرویی اقتصادی به نام پژو 301 ساخته شده است که البته در سال های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز و کمبود عرضه خودرو، قیمت همه خودروها آنقدر افزایش یافته اند که در عمل خودروی اقتصادی نداریم، اما به هر حال تارا در بین خودروهای نیمه لوکس و گران قیمت بازار محصولی میان رده محسوب می شود که از نظر قیمتی عملکرد خوبی دارد.

حجم موتور این خودرو 1587 سی سی و دیفرانسیل جلو می باشد. حداکثر قدرت تارا اتوماتیک 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و همچنین دارای گشتاور 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.آپشن های اصلی تارا که در دو مدل سرعتی و اتوماتیک نصب می شوند مواردی مانند ترمز دیسکی در چهار چرخ مجهز به سیستم های کمکی ABS. , EBD, HBA, TCS, ESC, HSA, کیسه هوای سرنشین جلو, فرمان برقی با دکمه های کنترلی, سیستم چندرسانه ای 4 بلندگو با آپشن آینه, آنتن فعال سقف, شیشه و آینه برقی, چراغ مه شکن جلو و عقب, تنظیم ارتفاع چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ های روشنایی در روز، چراغ های سقفی و خوش آمدگویی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها (TPMS) و کروز کنترل و محدود کننده سرعت.

اما در نسخه اتوماتیک گزینه های اضافی زیادی مانند سانروف، دوربین عقب، آینه های جانبی تاشو برقی، سنسورهای نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ های آلیاژی 16 اینچی (به جای فولادی 15 اینچی)، روکش های چرمی وجود دارد. ، صندلی های جلو برقی و ایربگ های جانبی. اینها نیز به لیست گزینه های اولیه اضافه شده اند تا اتاقی با کد 32301 TARA احساس محرومیت از گزینه ها نکند. پس از بررسی کوتاهی در سایت های فروش خودرو متوجه شدیم که قیمت تارا اتوماتیک به 945 میلیون تومان می رسد. در واقع این خودرو فاصله چندانی با یک میلیارد تومان ندارد.

آخرین کلمه

خرید خودرو هر روز سخت تر می شود و با وجود روش های عجیب فروش، به نظر می رسد حتی افراد زیادی از خودروهای بومی منصرف شده اند. در حالی که خودروهایی مانند تارا، تندر 90 و پژو 207 جزو محصولات داخلی و به نوعی اقتصادی هستند، اما برای خرید نسخه صفر کیلومتر آنها از بازار آزاد باید حدود 1 میلیارد تومان هزینه کرد. اینکه چنین خودروهایی یک میلیارد تومان ارزش دارند یا خیر، مردم و خریداران باید در این باره قضاوت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید