پسر دلفینی همچنان برای فروش است/ گیشه منتظر پریناز است


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902399

هفته گذشته گیشه سینما برای انیمیشن پسر دلفین در دسترس بود و این انیمیشن همچنان در گیشه با قدرت ادامه دارد. اما انتظار می رود پریناز ایزدیار با دو فیلم «ملاقات شخصی» و «سکم هابس» این تعادل را به هم بزند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهایی که مردم عموماً روحیه خوبی برای سینما ندارند، طبیعتاً فیلم‌های روی پرده با کاهش تماشاگران مواجه می‌شوند، در حالی که طبق گزارش‌های موثق، فروش سینماها سینما به یک سوم مقدار طبیعی خود کاهش یافته است.

فیلمبرداری را در بهترین حالت خود برای پرفروش ترین فیلم تصور کنید رتبه بندی در نهایت 3 میلیون‌ها تماشاگر از سینماهای سراسر کشور بازدید کرده‌اند و این تعداد روز به روز کمتر می‌شود که بی‌تردید وضعیت کنونی بر آن تأثیری ندارد. لازم به ذکر است که گرانی بلیت و نبود سینماهای استاندارد نیز از دیگر عوامل این افت آمار است.


6c1fb9cc 6887 4fa3 8d54 0e06e2141ec7 خبر خاکستری


دلفین هنوز برای فروش است

با این حال، این هفته گذشته کارتون “پسر دلفینبا فروش نزدیک به یک میلیارد و نیم در گیشه سینمای ایران پیشتاز بود و این رهبری همچنان ادامه دارد و با وجود پرفروش ترین فیلم های کمدی و اجتماعی چند هفته ای است که فاتحانه گیشه را فتح کرده است. ، مجموع فروش خود را به بیش از 12 میلیارد و 300 میلیون تومان رساند.

در جدول زیر میزان فروش 5 نگاهی داریم به پرفروش ترین فیلم های هفته گذشته.









به صف شدن

فیلم

حجم فروش

1

پسر دلفین

1 میلیارد و 417 میلیون تومان

2

انفرادی

916 میلیون

3

یک ابر

695 میلیون

4

دوزیست

669 میلیون

5

TT

327 میلیون

با وجود اینکه چند هفته ای است که کارتون «پسر دلفین» در گیشه فروش خوبی نسبت به دیگر فیلم ها داشته است، اما کمدی «اینفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی با فروش 68 عددی همچنان در صدر جدول گیشه سینمای ایران قرار دارد. میلیارد 902 میلیون تومان; باکس آفیس که سال ها صاحب فیلم های کمدی و طنز است.


ede6bcef 41b7 46bd 8db2 ed3e3b68dac0 خبر خاکستری


گیشه منتظر پریناز است

سینمای ژانر اجتماعی با وجود همه فراز و نشیب های آن روزها که فرصتی برای سینما باقی نگذاشته بود، سال خوشی را پشت سر گذاشت و فیلم هایی با کیفیت و مخاطب پسند را روی اکران تجربه کرد. فیلم هایی مانند الافزار، ابلق، دوزیستان و تی تی که همگی در باکس آفیس نسبتا موفق بودند و توانستند پرچم سینمای اجتماعی را بالا نگه دارند.

پریناز ایزدیارکه یک دهه پیش با دو سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» و «زمانه» به شهرت رسید و سپس با سریال «شهرزاد» وارد دنیای سلبریتی شد و حالا با سریال «جیران» در نقش همسرش و معشوقه ناصرالدین شاه دلبری است. او دو فیلم «برخورد خصوصی» و «سک کم هابس» را در اکران دارد. دو فیلم در ژانر اجتماعی که احتمالا برای چند هفته در باکس آفیس تسلط خواهند داشت.

فیلم «دیدار خصوصی» اولین اثر امید شمس برای اولین بار در چهلمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و توانست نظر مثبت بسیاری از بینندگان و منتقدان جشنواره را به خود اختصاص دهد و در نظرسنجی ها در صدر قرار گرفت. از فیلم های انتخاب شده با رای تماشاگران تا روزهای آخر که با حواشی این سیمرغ با رای دبیر جشنواره حذف شد. فیلمی با بازی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا، تعداد بلیت های فروخته شده در جشنواره نشان داد که این فیلم پرفروش ترین فیلم جشنواره در مدت زمان محدود جشنواره فیلم فجر بوده و امیدهای زیادی به گیشه آن وجود دارد. علیرغم اینکه پروانه نمایش اردیبهشت ماه برای این فیلم صادر شد، سازندگان فیلم قصد دارند این فیلم را در زمان آرامتری به نمایش بگذارند تا باعث سوختن فیلم نشود.

با این حال، فیلم «سکم حبس» از دیگر فیلم های آینده ایزدیار است. فیلمی به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سامان سالور که محصول سال ۱۳۹۷ بود و توانست پریناز را نامزد بهترین بازیگر زن سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کند. اگر چه سیمرغ جشنواره در آن سال کمتر از سه سال زندان ایزیدیار بود، اما جایزه بیست و ششمین جشنواره پیزارو در ایتالیا را برای او به ارمغان آورد. به احتمال زیاد پاییز امسال فیلمی با موضوع اعتیاد با بازی محسن ثنابنده، سمیرا حسن پور و متین ستوده اکران می شود.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید