پسر دلفینی مخاطبان کودک و نوجوان را به سینما باز کرد


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901549

سیده زهرا سجادی گفت: انیمیشن «پوسردوفینی» با استقبال بی نظیری مواجه شد، استقبال کودکان و خانواده ها از آثار ژانر کودک.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیده زهرا سجادی منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: «پسر دلفین» یکی از انیمیشن های موفق در ژانر کودک است که امروز با استقبال خوب مخاطبان داخل و خارج از کشور مواجه شد. .

وی ادامه داد: ایده ساخت این انیمیشن در سال 1393 به ذهن سازندگان رسید و پس از سال ها تولید به مرحله نمایش رسید.

سجادی افزود: استقبال بی نظیر از این اثر نشان داد که کودکان و خانواده ها از آثار کودک استقبال می کنند و در سال های اخیر انیمیشن خوب در اکران سینما از استقبال خوبی برخوردار شده است.

این منتقد تصریح کرد: باید به ژانر کودک و نوجوان توجه ویژه شود و این یکی از ژانرهایی است که بازگشت سرمایه دارد.

وی گفت: موفقیت انیمیشن پسر دلفین نشان می دهد که تنوع در اکران فیلم و گیشه می تواند راهی برای جذب مخاطب باشد. معمولا در سال های اخیر سینما دو ژانر کمدی و اجتماعی دارد و کمتر صحنه های متنوعی دارد.

سجادی ادامه داد: انیمیشن در کشورهای پیشرفته صنعت درآمدزایی است و سرمایه گذاران توجه ویژه ای به آن دارند اما این صنعت در کشور ما مغفول مانده است.

این منتقد افزود: کودکان و نوجوانان تشنه آثاری هستند که تربیت شخصیت در آنها مشهود است و مسئولان باید با شناخت ذائقه مخاطب آثاری خلق کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما قبل از تولید آثار مخاطب سنجی انجام نمی شود و حلقه مفقوده ای وجود دارد اما این اقدام مهم می تواند از هدر رفت سرمایه های فرهنگی جلوگیری کند.

سجادی در پایان خاطرنشان کرد: انیمیشن بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشمند به کودکان و نوجوانان است، امیدواریم مسئولان به اهمیت این امر پی ببرند و با توجه ویژه به این حوزه به شکوفایی این هنر در صنعت کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید