تصمیم بحث برانگیز روس ها؛ خداحافظ اروپا، سلام آسیا/ رقابت روسیه با ایران، ژاپن، عربستان، استرالیا، کره برای جام جهانی 2026؟


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920244

فدراسیون فوتبال روسیه در تصمیمی بحث برانگیز قصد دارد فوتبال اروپا را زیر پرچم یوفا ترک کند و به فوتبال آسیا بپیوندد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فوتبال روسیه در آستانه یک چرخش تاریخی عجیب و بحث برانگیز است. فدراسیون فوتبال این کشور خواهان خروج از قاره اروپا است و زین به فعالیت خود در قاره آسیا ادامه می دهد. مسکو این تصمیم را پس از آن گرفت که یوفا و فیفا در اقدامی سیاسی به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین، تیم ملی فوتبال روسیه را از حضور در مسابقات بین المللی محروم کردند..

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در سال گذشته، روس ها از حضور در مسابقات مختلف محروم شدند. تیم ملی روسیه حتی از مرحله پلی آف جام جهانی 2022 قطر هم کنار گذاشته شد و باشگاه های این کشور حضور در لیگ قهرمانان اروپا را از دست دادند.

از این رو فدراسیون فوتبال روسیه در تصمیمی جنجالی قصد دارد با پرچم یوفا از فوتبال اروپا خارج شود و به فوتبال آسیا بپیوندد و زین زیر پرچم به فعالیت خود ادامه دهد. AFC ادامه هید

اگر این اتفاق بیفتد فوتبال روسیه با غول های فوتبال آسیا مانند ایران، ژاپن، عربستان، استرالیا، کره و… رقابت خواهد کرد و این یکی می تواند کوره فوتبال قاره را داغ کند.

در همین راستا شبکه تلویزیونی مسابقه تلویزیونی روسیه به نقل از منابع موثق اعلام کرد: فیفا مانعی برای حضور تیم ملی فوتبال روسیه در مقدماتی جام جهانی 2026 پس از انتقال به AFC ایجاد نخواهد کرد

قرار نگرفتن در مسیر فیفا می تواند دلیلی قاطع برای فدراسیون فوتبال روسیه در تصمیم گیری نهایی برای پیوستن به فوتبال آسیا باشد.

فیفا تا زمانی که این تصمیم از سوی فدراسیون فوتبال روسیه تایید نشود، در این مورد اظهار نظر نخواهد کرد و در صورت تایید، مانع از رقابت تیم ملی روسیه با تیم های آسیایی نخواهد شد.

کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه امروز تصمیم نهایی خود را برای پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد گرفت. این فدراسیون تا ابتدای سال جدید فرصت دارد تا درخواست رسمی خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 ارائه کند.

پس از اینکه فیفا و یوفا فدراسیون فوتبال روسیه را از حضور در تمامی مسابقات بین المللی محروم کردند، اتحادیه فوتبال روسیه انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا را در دستور کار قرار داد.

اتحادیه روسیه چند روز پیش جلسه ای در این زمینه برگزار کرد و مقرر شد برای تصمیم گیری نهایی سه شنبه جلسه دیگری برگزار شود.

آن جلسه بالاخره برگزار شد اما به گفته رسانه های روسی، رای نقل و انتقالات در فوتبال آسیا دوباره به تعویق افتاده است.

این به تعویق افتادن به دلیل نیاز به رایزنی های بیشتر در مورد انتقال احتمالی روسیه به AFC و انتظار می رود رای گیری قبل از 31 دسامبر برگزار شود.



دیدگاهتان را بنویسید