تصمیم به موقع مقام معظم رهبری پایان اغتشاشات 88 بود


ساعت: 16:51
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920815

کمالی با بیان اینکه عناصر متعددی در اطفاء فتنه 88 نقش بسزایی داشتند، گفت: یکی از این عناصر; این نقش رهبری است که با درایت و مهارت رمز دشمن را شکست و چهره یاغیان را به مردم نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید کمالی استاد دانشگاه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: قیام از 31 خرداد 87 آغاز شد که میرحسین موسوی نتوانست بر رقیب خود احمدی نژاد پیروز شود.

وی افزود: میرحسین موسوی شب انتخابات در نشست خبری خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و شورش به راه انداخت و معتقد بود رئیس دولت در زمان کاندیداتوری انتخابات تقلب کرده و موضوع به تدریج رخ داد. جدی تر و جدی تر شد تا اینکه در ساعت 25 خرداد، هواداران موسوی در تجمعی به نتایج انتخابات اعتراض کردند، اما به تدریج متوجه شدند که تقلبی در کار نیست و حامیان موسوی در خیابان کم شدند.

استاد دانشگاه هرمزگان گفت: عباس آخوندی که رئیس ستاد انتخابات میرحسین موسوی بود اعلام کرد که در انتخابات تقلب نشده است اما این به نفع ضدانقلاب و دشمنان و منافقین نیست بلکه با آموزش است. نیروهای داخل و خارج از کشور، با هدف خاموش کردن اعتراضات، آتش ناآرامی را ادامه دادند و با کشتارهای ساختگی مردم توانستند به مدت 8 ماه در کشور التهاب و آشوب ایجاد کنند.

کمالی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از میرحسین موسوی خواستند که از طریق مجاری قانونی به اعتراض خود ادامه دهد، اما میرحسین موسوی نپذیرفت زیرا فکر می کرد با اعتراض در خیابان سریعتر به اهداف خود می رسد، شاید دلیلی بر تقلب باشد. آنها نمی دانستند که آقای عباس آهوندی به صراحت اعلام کرده است که تقلبی در کار نیست.

وی اذعان داشت: تظاهرات به دی ماه رسید و در روز عاشورا، 15 دی ماه سال جاری، اغتشاش گران در خیابان آزادی تجمع کردند و شعار مرگ بر ولایت فقیه سرددادندو نیاپلیدشان با حمله به عزاداران حسینی عاشورای حسینی با سنگ و سنگ افشانی شد. تخریب پایگاه های مذهبی و آتش نشان های صلواتی پازل خود را تکمیل کرد اما سه روز بعد از این واقعه در 18 دی ماه مردم به میدان آمدند و توطئه شورشیان را شکست دادند و وفاداری خود را به نظام و انقلاب و رهبری و این عظیم ثابت کردند. حماسه میلیون ها نفر در سراسر ایران باقی ماندند.

استاد دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: قیام سال 1367 منجر به افشای نقشه دشمن برای ملت ایران شد و مردم شورشیان را شناختند و خواستار محاکمه آنها شدند اما از سوی دیگر مضر بود زیرا باعث شد 80 درصد مردم در آن حضور پیدا کنند. در صندوق های رای که پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف انقلاب در داخل و خارج از کشور بودند، سال ها تحت الشعاع قرار گرفته و کشور را از مسیر پیشرفت و طمع دشمنان قسم خورده دور خواهند کرد. انقلاب به تفرقه و هرج و مرج در نظام جمهوری برانگیخت.

کمالی افزود: فتنه 88 در واقع یک انقلاب مخملی یا یک انقلاب رنگی بود که الگوی آن در کشورهای دیگر مانند یوگسلاوی برگزار شد، زیرا اولین انتخابات در ایران بود که با نماد سبز برگزار شد.


وی با بیان اینکه عوامل متعددی در فرونشاندن اغتشاشات ۸۸ نقش مهمی داشتند، تصریح کرد: یکی از این عناصر؛ این نقش رهبری است که با درایت و مهارت رمز دشمن را شکست و چهره یاغیان را به مردم نشان داد.

استاد دانشگاه های هرمزگان ادامه داد: عنصر دوم حضور، بصیرت و شعور مردمی بود که وفاداری خود را به انقلاب، نظام و رهبری اعلام کردند و قیام را خنثی کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید