تصمیم تاج برای لغو محرومیت پرسپولیس و استقلال در آسیا

تصمیم تاج برای لغو محرومیت پرسپولیس و استقلال در آسیا

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مجوز حضور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی تاج گفت: سال گذشته پس از تایید مجوز حضور باشگاه های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان توسط کمیسیون مجوز ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حضور این دو باشگاه را لغو و آنها را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد. یادآوری می‌کنم که این نگرانی فقط متوجه پرسپولیس نیست، بلکه اگر به این باشگاه اشاره می‌شود، مصداق آن است و موضوع محرومیت متوجه تمام باشگاه‌های لیگ برتری و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است.

وی افزود: فدراسیون فوتبال بحث تعلیق مجوز ایران و مسائل صلح را رها نکرده است و پس از انتخابات و استقرار در فدراسیون فوتبال بلافاصله من و تیم جدید با اداره مجوز ایران جلسه ای برگزار کردیم و روند پیشرفت را بررسی کردیم. ما سپس طی نامه‌ای رسمی از گروه مجوزهای حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کردیم تا موارد باقی‌مانده برای رفع تعلیق را با جزئیات بیشتری به ما اطلاع دهند تا اقدامات بعدی برای رفع تعلیق انجام شود.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: همچنین درخواست کرده‌ایم در اولین فرصت یک دوره آموزشی مناسب برای همه باشگاه‌ها با حضور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کنیم. همانطور که در سخنرانی خود اشاره کردم، از شیخ سلمان درخواست کردم که به من مهلت دهد تا او را ملاقات کنم. در این شرایط و از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا قول دادن به فوتبالدوستان سخت است اما تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم آرامش را در صدور مجوز حرفه ای به ایران بازگردانم.

تاج بیان کرد: بنابراین از همه مدیران عامل باشگاه ها تقاضا دارم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و با توجه به اتفاقات رخ داده در سال گذشته از این پس اقدامات جدی در خصوص روند اخذ مجوز به ویژه از نظر ضوابط قانونی و مالی انجام دهند. شما که هیچ چیز را نباید به روزهای آخر موکول کرد و حتی امروز برای شروع کار دیر است.

منبع: فدراسیون فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید