تصمیم عجیب آموزش و پرورش; ادغام زمینه های “تجربی”، “ریاضی” و “انسانی” در یک زمینه

تصمیم عجیب آموزش و پرورش;  ادغام زمینه های “تجربی”، “ریاضی” و “انسانی” در یک زمینه

ایسنا نوشت: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از سال گذشته رشته ها و حوزه های متوسطه دوم در دستور کار قرار گرفته است، از ادغام و کاهش حوزه های فعلی شاخه نظری خبر داد و اعلام کرد در صورت تصمیم گیری ها نهایی شده، ممکن است از دو سال آینده، ادغام رشته های نظری محقق شود.

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه بازطراحی شاخه ها و حوزه های آموزش متوسطه از سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در این زمینه خبر داد و گفت: یکی از بحث ها ادغام رشته ها در شاخه نظری و کاهش رشته های فعلی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا رشته های تجربی، انسانی و ریاضی با هم متحد می شوند و یک رشته خواهیم داشت، تاکید کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده اما کارشناسی انجام شده است. مدل‌های مختلفی در حال بررسی است و دو فیلد یا یک فیلد در نظر گرفته می‌شود.

کاظمی در پاسخ به سوال دیگری توضیح داد: اگر این اتفاق بیفتد طبیعتا یک رشته دروس برای همه دانش آموزان مشترک تلقی می شود و دانش آموزان با توجه به علاقه و استعداد خود دنباله ای از دروس را انتخاب می کنند. یا مثلا اکثر دانش آموزان ممکن است یک درس را در 8 ساعت مطالعه کنند، اما دانش آموزی که به همان موضوع علاقه دارد ممکن است یک درس را در 12 ساعت مطالعه کند.

وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه ادغام رشته های نظری در مقطع کارشناسی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: اگر تصمیمی گرفته شود به سال تحصیلی آینده نمی رسد و تلاش می کنیم برای سال تحصیلی آینده اجرایی شود. دو سال تحصیلی آینده امیدواریم برآیند تصمیماتی که گرفته می شود نتیجه ای باشد که نیازهای کشور را برآورده کند.