تصمیم کابینه برای ایجاد انگیزه بیشتر در ساخت نیروگاه خصوصی

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، جلسه هیئت دولت بعدازظهر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن جلسه استانداران منتخب استان های سمنان ، یزد و اردبیل از مجلس رای اعتماد گرفتند. کابینت

در جلسه امروز شورای وزیران ، اعضای دولت پس از بررسی سوابق اجرایی و مدیریتی آقایان سید محمد رضا هاشمی ، مهران فاطمی و سید حامد عاملی به ترتیب به عنوان استانداران منتخب سمنان ، یزد و اردبیل به آنها رای دادند به

سید محمدرضا هاشمی پیش از این معاون استاندار و فرماندار مشهد (از سال 1398) ، سرپرست فرمانداری استان کوم (در سال 1397) و معاون سیاسی ، اجتماعی و اجتماعی استان (در سال 1396) ، مدیرکل امنیت و نیروی انتظامی بود. استان شمالی خراسان (در سال 1392) فعال بود. وی همچنین در سال 1390 استاندار نمونه استان خراسان شمالی ، در سال های 1993 و 1995 استاندار عالی استان سمنان و در سال 2009 بهترین استاندار استان خراسان رضوی انتخاب شد.

آقای مهران فاطمی دارای مدرک دکتری هواشناسی (خطرات آب و هوایی) ، کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی (اقلیم شناسی) و لیسانس مهندسی منابع طبیعی (مدیریت مراتع و آبریزها) از دانشگاه یزد است.

تجربه مدیریتی و اجرایی وی شامل مشاور و مدیرعامل استاندار یزد در دولت های نهم و دهم ، مدیر دفتر نخبگان یزد به عنوان اولین دفتر استانی کشور ، عضو هیئت مدیره بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی ، رئیس شورای هماهنگی می باشد. سازمان غیردولتی یزد و عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان.

سید حامد عاملی متولد 1356 و دارای مدرک دکتری علوم ارتباطات و لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی ، شاخه تحقیق ، تهران و لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی پیش از این به عنوان مشاور استاندار و دبیر ستاد حمایت از سرمایه گذاران در استان اردبیل ، معاون برنامه ریزی استان اردبیل و رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه اردبیل فعالیت می کرد. و معاون برنامه ریزی و عضو هیئت مدیره سازمان صنعتی شهرهای کوچک و صنعتی ایران فعال بوده اند.

آیین نامه اجرایی تعیین قیمت خرید برق با توجه به مکانیزم بازار بورس به تصویب رسید

شورای وزیران در اجرای بند (ب) ماده (44) قانون برنامه ششم توسعه ، به منظور افزایش کارایی نیروگاهها و تعیین قیمت برق ، با استفاده از سازوکار بازار بورس ، مفاد اجرایی این بند از قانون مذکور را تصویب کرد.

بر اساس به منظور افزایش بهره وری و بهره وری نیروگاه های حرارتی ، وزارت نیرو موظف است موافقت عمومی را منعقد یا قرارداد خرید برق نیروگاه های سیکل ترکیبی بزرگ مقیاس بزرگ با بازده اسمی 55 تا 60 را منعقد کند. ٪ یا مقیاس کوچک با بازده کلی برق.. و حرارت را حداقل 70 درصد (بازده الکتریکی حداقل 42 درصد) در اولویت قرار دهید.

همچنین به منظور ایجاد انگیزه برای توسعه سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه های با کارایی بالا ، طرح افزایش مصرف سوخت نیروگاه حداکثر تا پنج سال به تصویب شورای اقتصادی می رسد تا سوخت نرخ معادل متوسط ​​قیمت گاز است. منابع مالی ناشی از افزایش تعرفه های سوخت در نیروگاهها از طریق افزایش متناسب تعرفه های برق مشترکان برای پوشش تعهدات سرمایه گذاری با اولویت تکمیل بخش بخار نیروگاههای گاز دولتی و خصوصی و اجرای برنامه های بهینه سازی در نیروگاهها. صنعت

بر اساس این آیین نامه ، فروش برق به واحدهای کوچک توزیع گرما و نیروگاه ها قابل تکرار انرژی در بازار سهام نامحدود است. وزارت نیرو همچنین موظف است حداکثر ظرف یک سال سازوکارهای لازم برای تامین برق این نیروگاه ها در بورس انرژی را ارائه دهد.

علاوه بر این ، قیمت ترانزیت کلیه مشترکانی که برق خود را از طریق بورس انرژی ایران تأمین می کنند ، بر اساس مقاله (1) دستورالعمل بند (ت) ماده 48 قانون از برنامه ششم توسعه کشور تعیین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید