تصویب بیش از 25 طرح محرومیت زدایی قطعه تصنیف شهر نور


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843623

معاون استاندار مازندران اعلام کرد؛

رضا علیهانی گفت: بیش از 25 طرح محرومیت زدایی در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و توسعه متوازن در بازدید از شهر و منطقه بلده با همراهی 12 مدیر کل استان به تصویب رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، رضا علیخانی امشب در بازدید از قطعه بلده شهرستان نور اظهار داشت: برای اجرای طرح محرومیت زدایی و توسعه متوازن در بازدید از قطعه بلده و بلده با همراهی 12 سرلشکر بیش از 25 طرح محرومیت زدایی انجام شد. به تایید مدیران استانی رسیده است.

علیحانی افزود: بخش تصنیف با وجود ظرفیت های اقتصادی مناسب، گردشگری، کشاورزی، آب و هوای بسیار خوب و ظرفیت آب شرب و زمین های حاصلخیز از توسعه اقتصادی و زیرساخت ها محروم است.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در حوزه های مختلف از جمله راه و ترابری محرومیت هایی وجود دارد که یکی از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه های مردم منطقه است، گفت: خطرناک است.

وی گفت: در این راستا اقدامات ایمن سازی جاده، مقاوم سازی دیواره راه و آسفالت جاده برای رفع طغیان اضطراری در اجرای طرح محرومیت زدایی در حال انجام است.

معاون عمرانی مازندران افزود: پوشش فناوری های اطلاعات و ارتباطات، استفاده از دستگاه های مخابرات سیار و شبکه اینترنت روستایی از دیگر بخش هایی است که اقدامات لازم برای رفع آن در حال انجام است.

علیحانی مبنای مهاجرت معکوس، توسعه گردشگری و کشاورزی در منطقه و ایجاد شهر صنعتی متناسب با فرصت های موجود را از اقدامات موثر در کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی منطقه عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار منطقه بررسی مشکلات تامین آب به ویژه در حوزه آب شرب بلده، اصلاح و تعمیر و تقویت شبکه توزیع آب روستاهای بلده، افزایش ظرفیت مخازن، بررسی طرح هادی برخی روستاها، توسعه گردشگری در روستای تاریخی یوش، بازسازی و مرمت قلعه تاریخی پولاد برای واگذاری به بخش خصوصی، توسعه بخش کشاورزی به ویژه در زمینه گلکاری محمدی و همچنین تولید برق از طریق توربین های آبی و نصب پنل های خورشیدی از جمله طرح های مصوب محرومیت زدایی در این بازدید بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید