به دنبال مجوز راه اندازی مزرعه استخراج کد ارز در قسمت تصنیف شهر نور هستیم


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842758

احمد توکلی گفت: با توجه به اینترنت و برق پایدار و هوای سرد در بلده، نور که مصرف برق را در این بخش کاهش می دهد، راه اندازی مزرعه ای با کد ارزی در مقایسه با مزارع گرمسیری یک تجارت پرسود است و برای سرمایه گذاران جذاب است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد توکلی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: جلسات با استفاده از توان همه اقشار شهرستان نور جهت استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان برای توسعه و بهینه سازی امور شهرستان در حال برگزاری است.


وی با اشاره به دیدار با جامعه مهندسین شهرستان خاطرنشان کرد: مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی در حوزه های مختلف عمرانی و اجرای پروژه های عمرانی می توانند به مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی و دولتمردان کمک کنند تا در شهرستان تأثیرگذار باشند. .


فرماندار شهرستان نوربا یکی از نکات مثبت را بهینه سازی ساخت و ساز و افزایش عمر ساختمان ها دانست و افزود: بروز زلزله و غیره. ساختمان ها باید پایداری بالایی داشته باشند و شرایط زندگی مردم بهتر شود و مهندسان شهرستان نور می توانند در این زمینه بسیار کارآمد باشند.


این مقام مسئول یادآور شد: این جلسه به منظور تبیین اهداف دولت در سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال تشکیل شد و با توجه به اینکه تولید ساختمان در حوزه عمران و ساخت و ساز حائز اهمیت است، باید باشد تا یک اپلیکیشن دانش بنیان داشته باشیم.«این و ایجاد اشتغال برای کارکنان پیام سال مقام معظم رهبری است.


توکلی گفت: وحدت در کار و زندگی با هم افزایی و همکاری اجتماعی دلیل موفقیت است و مهندسان می توانند با اتحاد، ایجاد و تقویت نظام صنفی و سرمایه گذاری در بین خود پروژه های بزرگی را در حوزه سرمایه گذاری و ساخت و ساز اجرا کنند. “


وی گفت: مهندسان با تجربه خود در این امور می توانند با کار بهینه و کسب درآمد برای رسیدن به هدف کارفرما سرمایه گذاری بیشتری کنند.


فرماندار نور با اشاره به نیاز به مصالح با کیفیت گفت: یکی از موضوعاتی که مهندسان می توانند در آن سرمایه گذاری کنند معادن شن و ماسه است که مهندسان با دانش و تخصص خود در این زمینه می توانند کیفیت مصالح را ارتقا دهند.


این مسئول افزود: مهندسان با سرمایه گذاری در سازه های فولادی، بتن آماده و هر عنصری که در ساخت و ساز استفاده می شود، نظارت لازم و ارتقای کیفیت مصالح می توانند در ایمنی و افزایش عمر ساختمان ها موثر باشند.


توکلی با اشاره به اصلاح ماده 100 شهرداری ها گفت: این قانون بیش از 50 سال پیش نوشته شده و کارآمدی آن باید با نیاز روز منطبق باشد و وزارت کشور در حال تغییر آن است.


وی با اشاره به اینکه در این سمپوزیوم پیشنهادهایی قابل اجرا در مباحث شهرسازی مطرح شد، افزود: پیشنهادهایی که مناسب توسعه منطقه، جذاب برای سرمایه گذاران و پویایی اقتصاد باشد قابل بررسی است.


فرماندار شهرستان نور گفت: پیاده رو ساحلی را در فرمانداری و دفتر فنی پیگیری کردیم تا طراوت و حال و هوای ساحل را از دست ندهیم.


این مسئول در خصوص اسکله های گردشگری و اتوبوس های دریایی گفت: در روستا یکی از مواردی که پیگیر بودیم سکوهای تفریحی و اسکله های گردشگری بود و پروژه های متعددی در استان در حال اجراست.


توکلی بیان کرد: در سال های آینده برای رونق گردشگری از اتوبوس های دریایی برای گردشگران استفاده می کنیم و برای توسعه حمل و نقل دریایی باید اسکله های مصوب در شهرستان های استان با جذب سرمایه گذار و در شهرستان نور با 22 کیلومتر احداث شود. ساحل بکر و مناسب برای برنامه های مختلف مطابق با پیاده راه سلامت، گسترش پرورش ماهی در قفس، اسکله های توریستی، ورزش های ساحلی و … دنبال می شود. به منظور رونق اقتصادی، توسعه شهر، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال.


وی با اشاره به حضور فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت و مدیر کل مخابرات استان در منطقه بلد گفت: بیشترین بحث در این جلسه دیتا و فیبر بود.


فرماندار شهرستان نور افزود: اینترنت پرسرعت پایدار در بلده. با توجه به پست 62.2 که در تصنیف ساخته شده و برق آن ثابت است، می توانیم از اداره صمت و بانک مرکزی مجوز استخراج رمز ارز را بگیریم.


این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به اینترنت و پایداری برق و سرمای هوا در بلده که مصرف برق را در این منطقه کاهش می دهد، راه اندازی مزرعه رمزار در مقایسه با مزارع گرمسیری کاری سودآور است که برای سرمایه گذاران جذاب است.


توکلی با اشاره به استفاده از انرژی خورشیدی و رصدخانه در بخش بلده افزود: بلده در کشاورزی و گلکاری محمدی و گلاب گیری به دلیل آب و هوای مناسب و خاص، گیاهان دارویی، زعفران و … می تواند به مرکز گردشگری و کشاورزی تبدیل شود. . با کیفیت بهتری قابل برداشت است و در حال حاضر حدود 50 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای بلد برای کاشت گل محمدی استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید