تصویب ضوابط محرمانگی و حفاظت از قلعه تاریخی مارکو رامسر

ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806527

نادر سحرخیز از تصویب ضوابط محرمانگی و حفاظت از قلعه تاریخی مارکو رامسر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر سحرخیز در گفت و گو با بلاغ گفت: در جلسه شورای ملی کشور که در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، ضوابط مساحت، حریم و حفاظت از قلعه مارکوه در کتالم به ثبت رسید. هرگونه مداخله باید مطابق با قوانین مربوطه باشد.

وی افزود: حوزه محرمانگی آثار، حوزه ای است دارای ضوابط و مقررات قانونی برای حفظ اثر از طریق پیوند آن با محیط زیست که توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تعیین و اعلام می شود.

سحرخیز حفظ میراث فرهنگی را وظیفه همگان دانست و گفت: حفظ این آثار ارزشمند باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی می شود و این آثار به اندازه شناسنامه شهر رامسر ارزشمند است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

این کارمند ادامه داد: طرح توسعه اماکن تحویل و فروش صنایع دستی در شهرستان رامسر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ایجاد غرفه فروش صنایع دستی در تعدادی از مراکز گردشگری از جمله هتل ها اجرا شده است که می تواند به افزایش فروش و افزایش عرضه صنایع دستی کمک کند.

سحرخیز بیان کرد: طرح اصلی این طرح ارائه صنایع دستی شهرمان در تمامی واحدهای گردشگری، اصناف، مهمانسراها، غرفه های اطلاع رسانی و از این طریق زمینه برای عرضه هدایا و سوغات گردشگری رامسر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر ادامه داد: این طرح در سطح وسیع تری در بازارهای محلی روستایی با کمک دهیاری ها و شوراها و همچنین در زمینه ارتباط مستقیم گردشگران و تولیدکنندگان قابل اجرا است. از صنایع دستی که عمدتاً دهقانان می توانند ایجاد کنند.

وی معتقد است: فرصت های روستایی رامسر بی نظیر است و شهرت روستاهایی مانند جواهرده، جنت رودبار و اشکور راه را برای گردشگران این مناطق هموار می کند و عرضه صنایع دستی در بازارهای محلی و واحدهای بوم گردی به اقامت گردشگران در روستاهای رامسر کمک می کند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید