تصویب کل کسورات بودجه 1400 شهرداری به چند ایراد به جزئیات/ پارسال 540 میلیارد تن بابت حقوق کارکنان پرداخت شد.


ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877799

سی و سومین جلسه علنی شورای ششم با محوریت بررسی بودجه 1400 شهرداری ساری بود که در نهایت تنها با ویژگی های کلی آن موافقت شد و بررسی تفصیلی آن به دلیل ابهامات و مشکلات در آینده به تعویق افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سی و سومین جلسه علنی صبح امروز شورای ششم با حضور هر 9 نفر از اعضا و علی البدل مالی شهرداری ساری با محوریت بحث و تصمیم گیری درباره بودجه 1400 شهرداری ساری که با حوزه هایی همراه بود.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهرداری ساری در ابتدای جلسه و در سخنانی قبل از دستور خود بر رعایت احترام کارکنان شهرداری به مشتریان و برخی از اعضای شورای شهرداری ساری تاکید کرد و گفت: اینها رعایت اصول ایمنی ساخت و ساز که شهرداری ساری باید به نظارت بر تجهیز مجدد توجه بیشتری داشته باشد زیرا هرگونه سهل انگاری خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم ساماندهی تامین کنندگان در مرکز مازندران تاکید کرد و گفت: این ساماندهی باید به ویژه در خیابان اصلی شهر مانند خیابان قارن و فرهنگ انجام شود و بدیهی است همه دستگاه های متولی باید همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس شورای شهرداری ساری به اولین دستور کار در خصوص نامه یکم خردادماه شهردار ساری مبنی بر کسر بودجه سال 1400 شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: پایان خردادماه آخرین مهلت نهایی است. کسر بودجه باید موضوعی تصویب شود و در این جلسه تصمیم گیری کنیم.

سبحان بخشی نایب رئیس و رئیس کمیته بودجه شورای شهر ساری با بیان اعتراضات خود به کسر بودجه سال گذشته از شهرداری ساری گفت: تراز مالی ارائه شده با کسر بودجه اعلام شده متفاوت است و ارقام اعلام شده نیز یکی دیگر از ارقام است. . شورای شهر ساری

وی افزود: شهرداری در این گزارش 714 میلیارد درآمد و 709 میلیارد هزینه را عنوان کرده است و حال این سوال مطرح است که با 5 میلیارد باقی مانده چگونه حقوق چند برابر فروردین ماه را پرداخت کردید؟ در پایان سال گذشته مانده حساب شهرداری چقدر بود؟

نایب رئیس ششمین دوره شورای شهرداری ساری خاطرنشان کرد: تراز و تفریق شما یکی نیست و اعداد متفاوت است و اکنون انتظار دارید شورا ظرف سه روز به آن رسیدگی کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهرداری ساری ادامه داد: بارها تذکر داده ایم که چک های باقی مانده از گذشته را یا تعیین تکلیف کنید یا حذف کنید، اما متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

بخشی تاکید کرد: طبق قانون حداقل 40 درصد از هزینه های بودجه سالانه شهرداری باید صرف پروژه های عمرانی شود. بر این اساس حداقل 280 میلیارد از 717 میلیارد بودجه باید صرف پروژه های عمرانی شود. در شهر اجرا شدند.

وی افزود: متأسفانه با وجود تذکرات فراوان از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ طرحی به شورای شهر ارائه نشده است و نمی دانیم در سه ماه گذشته چه اقداماتی انجام داده اید. در سه ماه آینده چه کاری می خواهید انجام دهید و الان یک ربع سال گذشته است و نباید اینطور ادامه دهید.

نایب رئیس ششمین دوره شورای شهرداری ساری گفت: در حوزه ساخت و ساز از جمله پارک های ورزشی، حمام ها، مراکز آموزشی، مالکیت پل به پل انحراف ایجاد کردید، سپس 150 میلیون تن وام تصویب کرد و سپس تغییر داد. حتی تغییر کرد شما همچنین به ما در مورد اصلاحیه اطلاع ندادید.

رئیس کمیته بودجه شورای شهرداری ساری ادامه داد: چگونه ممکن است در ردیف 60 بودجه با وجود اینکه رقم 56 میلیارد برای حفظ فضای سبز تعیین کرده است، شهرداری بیش از 100 میلیارد تن هزینه کرده است. و در ردیف 22 ساخت قرار دهیم؟ در مورد 250 ردیف هم همین اتفاق افتاد و شما دو برابر بیشتر پرداخت کردید.

بهشی گفت: برای اجرای پروژه های عمران در سال جاری چه برنامه ای دارید؟ آیا می خواهید حقوق روزانه دریافت کنید و وظایف روزانه خود را انجام دهید؟ با آثار نمایشی، هیچ چیز فراتر از مدنی نیست.

سیدحسن احمدی یکی دیگر از اعضای شورای شهر ساری نیز در این جلسه گفت: بر اساس ماده 68 قانون شهرداری، کلیه مدارک باید در نامه ارسالی شهرداری قید شود و همچنین میزان درآمدها و هزینه های مربوط به آن درج شود. لایحه بودجه در اختیار شورا قرار گیرد که این اتفاق نیفتاد.»

وی افزود: باید ببینیم بعد از پایان خرداد می توان آن را تصویب کرد یا خیر، چرا که بالاخره وظیفه ماست و نمی خواهیم پس از تصویب با ممیزی مواجه شویم که این یک ضعف برای شورا است. “

یکی از اعضای شورای شهرداری ساری گفت: تخصیص بودجه در این جلسه و حتی در چند روز آینده تکمیل نمی شود و باید در شرایط فعلی به یک راه حل برسیم و بیاییم جزییات یا کلیات آن را تصویب کنیم، هرچند نمی توانیم. ما در حال تصویب این طرح هستیم، «بیایید تصویب کنیم، زیرا تا زمانی که اسناد یک به یک بررسی نشود، نمی‌توانیم تأیید کنیم.

احمدی تاکید کرد: البته شورای شهر مشکل دارد و در اول خرداد باید به شهرداری تذکر می دادیم که چرا تحویل نداده و چون این کار را نکردیم این هم از ضعف شورا است. “

در ادامه این جلسه کیا علیزاده معاون مدیریت و توسعه منابع شهرداری ساری و محمود یوسف نژاد سرپرست درآمد، دارایی و امور اداری شهرداری ساری از کل کسر بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ساری در واکنش به سرکوب انتقادی سبحان باشی دفاع کردند. .

از نکات مهم در این دفاع می توان به سهم 540 میلیاردی از بودجه 717 میلیاردی شهرداری ساری به حقوق کارکنان و همچنین بیان اینکه پروژه های عمرانی شهرداری به 50 درصد می رسد اشاره کرد.

گفتنی است در پایان جلسه پیشنهاد پرویز شعبانی رئیس شورا مبنی بر رای گیری در خصوص تصویب کلیات و بررسی جزئیات در روزهای آتی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید