تصویر یک اسکناس ایرانی که زمانی ۲۱۴ دلار بود، اکنون ۴ دلار است!

تصویر یک اسکناس ایرانی که زمانی ۲۱۴ دلار بود، اکنون ۴ دلار است!

اسکناس 200 هزار تومانی در سال 1395 چاپ شده و در زمان چاپ 214 دلار ارزش دارد و اکنون که در بازار موجود است حدود 4 دلار ارزش دارد.

اسکناس جدید 200 هزار تومانی 29 اسفندماه رونمایی شد و در تصاویر منتشر شده از این اسکناس دو امضای متفاوت از مدیران سابق بانک مرکزی به چشم می خورد. اولی را محمود بهمنی و دومی را طهماسب مظاهری امضا کرد. به زبان ساده، این شبهه به وجود آمد که اسکناس های 200 هزار تومانی که در سال 1385 چاپ شده بود و اکنون پس از 15 سال منتشر شده است.

به گزارش اعتماد آنلاین، امضای محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی در نسخه ای که به صورت نمونه در سایت بانک مرکزی درج شده و هیچ نشانی از وزیر وقت اقتصاد نیست. روی آن یا بهمنی از سال 1386 تا 1391 ریاست بانک مرکزی را بر عهده داشت و در عکس های دیگری که خبرگزاری ها منتشر کردند، امضای طهماسب مظاهری نیز روی این اسکناس ها وجود داشت. مظاهری همچنین از سال 86 تا 87 مدت کوتاهی در دولت احمدی نژاد به عنوان رئیس بانک مرکزی فعالیت کرد.

اسکناس

طراحی این نت ها نیز به گونه ای است که برخلاف چک های جدید ایران، صفرها سیاه نمی شوند. همچنین سایت بانک مرکزی درباره زمان چاپ آنها سکوت کرده است و مشخص نیست این اسکناس ها در چه سالی تولید شده و چرا تاکنون در دسترس نبوده است و هدف از توزیع آنها در آستانه سال جاری چیست. 1402؟اسکناس

دیدگاهتان را بنویسید