تعبیه در فضای مجازی و بی بی سی گره «حصارهای حفاری» را مسدود کرد/ تایید خطر ریزش فوری 72 واحد مسکونی نظام مهندسی


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844181

مقامات قول دادند حصار را حفر کنند، اما مردم نسبت به مسئولین بی اعتماد شدند و از رسانه های خارجی و فضای مجازی جاسوسی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکهشت سال پیش حفاری های غیراصولی در حصار پایینی جان 72 پلاک ثبت شده را تهدید کرد.

شکاف دیوارها بیشتر و بیشتر شد و بحران بیشتر شد، امنیت ناصر بخت به خواست مردم بود اما سازمان نظام مهندسی نظر دیگری داشت.

کارشناسان می گویند آجر نباید روی آجر گذاشته شود، مگر اینکه همه خانه ها تخلیه شوند، معتقدند هر لحظه امکان تخریب وجود دارد.

رزمایش جهاد امید که در محلات کم برخوردار کرج برگزار شد با موضوع حصارکشی و دغدغه های مردم رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت.

این سخنان حجت الاسلام عسگر فلا صفری مدیر ناحیه حصارک است که از آمادگی سپاه البرز و ناحیه امام سجاد(ع) برای افتتاح این گره خبر داد.

ادامه همکاری با مدیران شهری برای حل مشکلات مردم؛ در روزهای اخیر جلسه ای با حضور فرماندار کلانشهر کرج برگزار شد.

مشکل خدا با حضور مدیر منطقه 5 شهرداری کرج و فرمانده امام سجاد (ع) مطرح شد که البته باید 5 نفر از معتمدین در این جلسه شرکت می کردند.

متأسفانه جلسه شلوغ شد و موضوعی به این اهمیت نتیجه خوبی نداد، در نهایت موضوع اصلی مردم حصارک کنار گذاشته شد.

ساکنان 72 تخته توسط عده ای تحریک شده اند، اما حق با مردم است، جان و مال آنها در خطر است و به دنبال تضمینی برای بازگشت به خانه هستند.

با توجه به تورم فعلی، مردم خواستار خسارت به منازل خود شده اند زیرا توان تعمیر و بازسازی خانه های خود را ندارند.

برخی به مردم پیشنهاد کردند که می توان از دیوارهای برشی برای از بین بردن خطر و کار بر روی تخلیه دوره ای خانه ها استفاده کرد، اما سیستم مهندسی این موضوع را رد کرد.

متأسفانه برخی از افراد در جلسه ادبیات نامناسبی داشتند و اصل ماجرا به خوبی پیش نمی رفت و حضور مسئولان به دنبال رفع خطر بود.

از مردم پرسیده شد که اگر هنگام ساخت دیوار بریده و فروریختن ساختمان های آپارتمانی خانه های خود را ترک نکنند، آیا حاضرند اعتراض کنند؟ همه قبول نکردند.

سوء استفاده از رسانه های معاند از جمله بی بی سی به دلیل اظهارات نادرست برخی افراد است و افراد در صورت لزوم با کمک وکیل اقدام قانونی می کنند.

فرماندار کرج اعلام کرد که همه پیشنهادهای مردم را می پذیرد اما عده ای دست به شورش زدند، حتی منطقه امام سجاد(ع) نیز آماده رسیدگی قانونی به موضوع بود.

البته ارائه متخلفان و برخورد با آنها در دادگاه و سایر عوامل محرک برای حل نشدن مشکل حصار اقدامی پسندیده است که باعث جلب اعتماد مردم می شود.

بازی با احساسات مردم کار زیبایی نیست، تخمین زده می شود 100 میلیون مغازه و 50 میلیون تومان از شهرداری کرج هر خانه را تخلیه می کنند.

استاندار حتی به مصوباتی اشاره کرد که به ازای هر واحد آپارتمانی، حتی برای مستاجرانی که حتی پلاک هم ندارند، خانه اجاره می شود.

مردم نیز با این پیشنهاد مخالفت کردند زیرا کارشناسان معتقدند کوچکترین ضربه یا زلزله می تواند خانه ها را ویران کند.

مهمترین چیز اعتماد مردم و تخلیه منازل به منظور تامین امنیت لازم است حتی پرداخت خسارات نیز طبق مصوبات انجام می شود.

«مسئولان قول‌ها و ضمانت‌هایی داده‌اند، اما مردم با جاسوسی از رسانه‌های خارجی و فضای مجازی نسبت به مسئولین بی‌اعتماد شده‌اند.

اما تاخیر یک روزه در کندن حصار و رفع خطر آن عواقب ناخوشایندی به همراه دارد اما عده ای سعی در به حاشیه کشیدن این موضوع دارند.





انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید