حفاری غیرمجاز حصار تحت نظارت “نظارت ژئوتکنیکی” / خطر قریب الوقوع جانی. ساکنین 70 واحد مسکونی در خیابان فروردین

ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785354

دستور دادستان مبنی بر پرکردن گودال از سوی شهرداری باعث امیدواری ساکنان 70 بلوک آپارتمانی در خیابان فروردین حصارک شد اما در پرکردن گود باید به جنبه فنی و مهندسی توجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک7 سال از حفاری هایی که جان 70 خانوار حصارکی کرج را به خطر انداخت می گذرد و در نهایت پس از ورود شورای شهرداری کرج و رسانه تیتریک به این موضوع، با دستور دادستان شهرداری باید این گودال را پر کند. .

وحید مقدم یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی استان البرز در گفت و گوی اختصاصی در خصوص ابعاد فنی کاوش در گسارک به خبرنگار تیتریک گفت : وی ادامه داد: با وجود تخلفات صورت گرفته، از مسئولان درخواست رسیدگی به این مشکل را داشته ایم.

گودبرداری مذکور کاملا خطرناک است، دستورالعملی برای گودال های متروکه داریم، شهرداری موظف است طبق آیین نامه داخلی مصوب شهرداری ها به ویژه البرز گود را پر کند و یا بعد از 3 مرحله از مالکیت با هزینه خود شروع به ساخت کند. هشدار

البته این اقدام پس از اعلام نظر مهندس ناظر خطر قریب الوقوع جانی انجام می شود و شهرداری می تواند با توجه به هزینه های قضایی اعلام شده، ارزش پروژه را شامل ۲۵ تا ۳۰ درصد مطالبه کند. جزوه جمهوری اسلامی

در صورت عدم پرداخت هزینه توسط مالک، شهرداری می تواند ملک را به مزایده بگذارد.

بر خلاف نظر شهرداری، گودال باید با مواد خنثی ریز و درشت پر شود و با درزگیر دستی آب بندی شود نه غلتکی که به خانه های مجاور آسیب می رساند. اگرچه حجم پروژه زیاد است اما حجم خطر جانی نیز زیاد است و باید 70 خانوار را در نظر گرفت.

به دلیل وجود منازل در کنار ترانشه باید از مخروط مناسب و با کیفیت به طول معین استفاده شود و هر 3 لایه با آبیاری لازم و تراکم یا تراکم خاک تا 99.8 درصد پوشانده شود. این رقم آیین نامه داخلی شهرداری کرج است.

پیش از این پیاده روی تالار شهید راست تا 400 دستگاه خودرو در کرج با این روش انجام می شد. همچنین در بخشی از پروژه بزرگراه شهید همت یا همان شهید خرازی زمینی به طول 12 متر حفاری و ساپورت شد و حتی آسفالت آن ترک نزد.

تا طول 5 متر فاصله داخل گودال ملک را می توان با سمپاشی به فاصله 50 تا 90 سانتی متر متراکم کرد تا به ساختمان های همسایه آسیبی وارد نشود پس از ایمن سازی این قسمت می توانید برای بقیه از مخلوط های مرغوب استفاده کنید. .

طبق اعلام سازمان نظام مهندسی، شکایتی مطرح شده که حفر حصار واقعا خطرناک است، حتی اگر شهرداری گودال را پر نکند، ابزار و مخلوط را زیر نظر ناظر بی طرف ژئوتکنیک تحویل می دهد.

متأسفانه پروژه از ابتدا مجوز و گودبرداری شده بود، در حال حاضر پروژه به دلیل اینکه خطر آنقدر زیاد است که خطر مرگ فوری وجود دارد، یخ زده است.

وقتی مهندس ناظر از اخطارها ناامید می شود، یک پروژه یخ می زند، سازمان نظام مهندسی منشی دادگاه نیست، بیش از یک سال است که پروژه را دنبال می کنیم، باران برابر است با خطر مرگ چون املاک همسایه فرو ریخته است.

حصار نظارت نمی شود و رفلکتور وجود ندارد، ساختار امنیتی یکپارچه نیست و باید دید زیر نظر چه کسی؟ فرونشست ساختمان ها، ترک های 45 درجه، بدون ساختار و عمیق و پنجره های شکسته میانگین ترک خوردگی کل ملک را نشان می دهد.

«چند سال از حفاری سازه امنیتی موقت می گذرد و سازه جدید امنیتی اصلاً پایدار نیست.

اگر یک واحد مسکونی در نزدیکی محل تخریب به دلیل بافت سنتی ملک فرو بریزد، سایر ساختمان ها فرو می ریزند، متأسفانه با این روند در بهترین حالت تعدادی از افراد دارای معلولیت یا حتی در معرض خطر مرگ قرار دارند.

اما در خاتمه باید گفت دستور قضایی دادستانی مبنی بر پرکردن گودال از سوی شهرداری کورسوی امیدی برای ساکنان 70 واحد مسکونی در خیابان فروردین مسدود است اما در هنگام پرکردن گود باید جنبه فنی و مهندسی رعایت شود. در نظر گرفته شود.نباید مورد غفلت قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید