تعداد جان باختگان تب کریمه کنگو به 5 نفر رسید/ مردم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند!


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884692

رئیس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام وزارت بهداشت با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و تلفات ناشی از تب کریمه کنگو در کشور، بر ذبح بهداشتی دام و پخت کامل دام ها تاکید کرد. گوشت حیوانات برای مصرف .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر بهزاد امیری درباره آخرین آمار تب کریمه کنگو در کشور به ایسنا گفت: از ابتدای سال جاری تا هشتم تیرماه 57 نفر به این بیماری مبتلا شدند که 5 نفر فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو یکی از بیماری های شایع بین انسان و دام است، افزود: خوشبختانه بعد از عید قربان در روزهای اخیر با افزایش ناگهانی موارد این بیماری و روند شناسایی بیماران مواجه نیستیم. شبیه الگویی است که ما از ابتدای سال داشته ایم.”، به شکل تک همسری پیش می رود.

d50945b4 8288 4bf8 9b30 8ba5425e548f خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه سه راه انتقال این بیماری وجود دارد، گفت: اول اینکه از طریق گزش کنه است یا ممکن است خود کنه فرد را نیش بزند یا کنه روی بدن باشد و فرد آن را له کند. دانسته یا ناآگاهانه راه بعدی انتقال از طریق خون، مایعات و ترشحات حیوانات آلوده به انسان است که در هنگام ذبح حیوان یا انتقال روده و احشاء حیوان رخ می دهد. البته اگر فردی گوشت و کله پاچه حیوانی را خام یا نیم پز مصرف کند، احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد. راه سوم انتقال از یک بیمار آلوده به افراد دیگر است.

وی تاکید کرد: گوشت ذبح شده باید قبل از مصرف حداقل 24 ساعت در یخچال با دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری شود و جگر و سایر روده ها و اندام های داخلی دام پس از 48 ساعت نگهداری در دمای 4 درجه سانتیگراد قابل مصرف است.

158d8bc3 2a7b 48e8 b586 7afae7f7efea خبر خاکستری

امیری به مردم توصیه کرد: خرید دام بهتر است از بازارهای مجاز عرضه دام؛ بطوریکه این مراکز زیر نظر سازمان دامپزشکی می باشد. حیوانات باید در کشتارگاه ها ذبح شوند، زیرا همه کشتارگاه های مجاز دامپزشکی برای معاینه حیوانات قبل و بعد از کشتار دارند. برخی از انواع بیماری های حیوانی مانند CCHF علائم خاصی ندارند و فقط دامپزشکان و متخصصان بهداشت می توانند آنها را تشخیص دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید