تعداد حملات سایبری علیه روسیه در سال جاری 80 درصد افزایش یافته است


ساعت: 13:57
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920429

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تعداد حملات سایبری علیه روسیه در سال جاری به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین 80 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تعداد حملات سایبری علیه روسیه در سال جاری به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین 80 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: کشورمان در شرایط عملیات ویژه نظامی با تهاجم بی سابقه خارجی به فضای اطلاعاتی مواجه است. در سال 2022، تعداد حملات سایبری علیه روسیه 80 درصد افزایش یافت.

این مقام روسی افزود: در حالی که موسسات مالی هدف اصلی مهاجمان در سال گذشته بودند، امسال ضربه اصلی بخش عمومی از جمله تأسیسات زیرساخت اطلاعاتی حیاتی و مؤسسات مهم اجتماعی بود.

به گفته وی، در عین حال زیرساخت های فناوری اطلاعات روسیه با توجه به برخی اقدامات دولت در سال گذشته توانسته است با حملات سایبری مقابله کند. در سال 2022، بیش از 25000 حمله سایبری علیه منابع وب دولتی و 1200 حمله سایبری علیه زیرساخت های حیاتی با موفقیت خنثی شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین توضیح داد: حذف تدریجی ابزارهای امنیت سایبری ایجاد شده در کشورهای غیردوست با روسیه و ایجاد دپارتمان های امنیت فناوری اطلاعات در نهادهای کلیدی دولتی از جمله عواملی است که امنیت سایبری را در این کشور افزایش داده است.

بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور باعث رویارویی نادری بین کشورهای غربی و مسکو شده است. روسیه برای اولین بار در می 2021 آمریکا و جمهوری چک را در فهرست کشورهای متخاصم قرار داد و با شروع بحران اوکراین، این فهرست به دلیل اقدامات ضد روسی کشورهای غربی افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید