تعداد خودروها در تبریز ۲۰ برابر ولی معابر ۳ برابر شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تبریز؛

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تبریز با اشاره به افزایش چشمگیر تردد خودروها در شهر تبریز گفت: از سال 57 تاکنون تردد خودروها در تبریز 20 برابر شده است اما تعداد جاده ها سه برابر است.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی

کمال عشقی در حاشیه سلسله جلسات اندیشکده شهید فخری زاده فرمانداری تبریز گفت: معضل ترافیک ایران از سال 1300 با واردات خودرو آغاز شد و در سال 1326 با شروع به کار اولین کارخانه خودروسازی در کشور افزایش یافت. اولین قوانین رانندگی در حدود سال 1377 پس از یک حادثه در تهران توسط وزارت کشور منتشر شد.

وی افزود: با مطالعه این مصوبه می توان دریافت که اولین بحث رانندگی در کشور ما که از ابتدا مطرح می شود، بحث آموزش است و این آموزش و پرورش به عنوان رکن و عامل اصلی ترافیک شهری در ایران از ابتدا ضعیف است که باید از سطوح ورودی آموزش ابتدایی ترافیک مهم تلقی شود.

وی ادامه داد: مسئله ترافیک مانند یک معادله تابع ریاضی است که متغیرهای مختلفی دارد. یکی از این متغیرها نسبت بین تعداد خودروها و جاده های شهری است. بر اساس آمارهای منتشر شده، از سال 57 تا به امروز تعداد خودروها در شهر تبریز 20 برابر شده در حالی که معابر شهر تبریز در این مدت تنها سه برابر شده است.

عشقی بیان کرد: دومین متغیری که بر ترافیک تاثیر می گذارد، استفاده شهری و سیاست های شهرسازی اتخاذ شده توسط مدیران ارشد استانی است. به عنوان مثال در اقدامی عجیب اما واقعی، روگذری گران قیمت برای تردد روان در یکی از معابر شهر ساخته شد، اما در همان زمان مجوز مجتمع پزشکی با 114 واحد اداری بدون پارکینگ و در کنار همین احداث شد. گذرگاه. که قطعاً منجر به وخامت وضعیت جاده شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان ترافیک شهرداری روزانه حدود 133 هزار سفر در مرکز شهر تبریز انجام می شود که باید علت این سفرها بررسی شود. یکی از دلایل این سفرها را می توان تمرکز ادارات کل استان در مرکز شهر دانست. از آنجایی که انواع خدمات در مرکز شهر ارائه می شود، مردم مجبور هستند به مرکز شهر بیایند. یا در مرکز شهر مجموعه ای که خدمات اولیه پزشکی را ارائه می کرد اکنون به یک بیمارستان بزرگ بین المللی تبدیل شده است که نه تنها از اقصی نقاط شهر بلکه از سایر کشورهای همسایه نیز ناگزیر به این مرکز هدایت می شوند.



آیا این خبر مفید بود؟