تعداد نامزدهای نهضت ملی مسکن اعلام شد/ بالغ بر 950 هزار نفر در سامانه سامان ثبت نام کردند.

زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782812

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام میزان مشارکت داوطلبان در طرح ملی مسکن گفت: متقاضیان در تهران 450 میلیون تن، شهرهای بالای یک میلیون نفر 400 میلیون تن و در مراکز استان ها 350 میلیون تن دریافت می کنند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر مسکن با بیان اینکه تعداد متقاضیان در طرح ملی مسکن درج شده است، گفت: برای متقاضیان عادی 40 میلیون تن و برای دو تا سه دهک 20 میلیون تن است.

وی ادامه داد: پروژه ها با تامین اعتبار متقاضیان و همچنین با پرداخت تسهیلات سریعتر راه اندازی و اجرا می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان باید در 4 یا 5 مرحله پرداخت کنند، افزود: ساخت بلوک های نهضت ملی مسکن بر اساس قیمت واحدهای مسکونی است که متفاوت است. از تسهیلاتی که آورده می شود اعطا می شود و مابقی به صورت قراردادی بین سازندگان و متقاضیان است و متقاضی باید با بودجه پرداخت کند.

محمودزاده با بیان اینکه تسهیلات طرح جهش مسکن همان پیشنهاداتی است که پیشتر اعلام شده بود، گفت: 450 میلیون تومان برای نامزدهای نهضت ملی مسکن در تهران، 400 میلیون تومان در شهرهای بالای یک میلیون نفر. پایتخت ها) و 350 میلیون در مراکز استان ها یک میلیون تن تجهیزات ساختمانی دریافت خواهند کرد.

این مسئول بیان کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهرها 350 میلیون تن و مسکن روستایی 250 میلیون تن است.

محمودزاده تاکید کرد: این میزان تجهیزات در شورای پول تصویب شد و میزان مشارکت ها مشخص شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اوایل آبان ماه در اکثر استان ها آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از 950 هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه سامان ثبت نام کرده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: متقاضیان تا یک ماه و تا 7 آبان ماه فرصت دارند چهار شرط ازدواج و سرپرست خانوار، حداقل 5 سال اقامت در شهر مورد تقاضا، بدون ملک شخصی داشته باشند و در نهایت از تسهیلات استفاده نکنند. ابتدای انقلاب مسکن، دولت باید ثبت نام کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس این قانون زنان خوداشتغال به شرط داشتن حداقل 35 سال سن و دارای معلولیت جسمی و حرکتی در سن 20 سالگی می توانند در قانون جهش در تولید شرکت کنند. مسکن (مسکن ملی). جنبش).

محمودزاده گفت: قانون همچنین محدودیت سنی برای سرپرستان خانوار تعیین نکرده است. وی افزود: زیرا این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف می شوند و ملاک متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن قانونگذار است. ضوابط سنی قابل ثبت است.

وی با بیان اینکه نظارت همزمان با ثبت نام و در مراحل مختلف انجام می شود، گفت: پس از نظارت اولیه و احراز شرایط اتخاذ شده برای سایر مراحل نظارت در ادارات راه و شهرسازی مناطق معرفی می شود تا بررسی های لازم انجام شود. سابقه سکونت 5 در نهایت برای دریافت تسهیلات و همچنین افتتاح حساب مسدود شده به نام خود به بانک بستانکار معرفی می شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید