تعرفه پرستاران اعمال می شود / کادر تخصصی در محل انتخاب می شود


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837587

وزیر بهداشت گفت: تعرفه پرستاران یکی از مطالبات اصلی پرستاران سالهاست که هفته گذشته در جلسه هیئت دولت به تصویب مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در مراسم هفته سلامت و افتتاحیه کتاب طرح عدالت و تعالی نظام سلامت که در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد، گفت: در وزارت بهداشت اردویی برای جوانان راه اندازی کرده ایم. و بچه ها از آنجایی که وزارت بهداشت یکی از عوامل کاهش جمعیت است، باید به عنوان عامل افزایش جمعیت عمل کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات بهداشتی ما حوادث ناشی از کار است. در کارخانه ها و سازمان ها، سلامت کارگران باید برای کارفرما مهم باشد. با پیشگیری و سلامت حرفه ای ارزان، می توان از خطرات بزرگ جلوگیری کرد. به عنوان مثال، عینک می تواند از آسیب چشم جلوگیری کند. امیدواریم مجلس به ما کمک کند تا سلامت کارگران را تضمین کنیم، با قوانین سختگیرانه از سلامت کارگران محافظت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هیچ حادثه ای در محل کار که هزینه کمتری داشته باشد و اثری بهتر از درمان داشته باشد، رخ ندهد.

وزیر بهداشت گفت: امسال تامین اجتماعی با تصویب مجلس پس از گذشت 43 سال از انقلاب محقق شد و روز شنبه با اطلاعاتی که از وزارت رفاه اجتماعی گرفتیم تامین اجتماعی آغاز شد. تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند و در دی ماه سال گذشته 400 هزار حاشیه نشین را بیمه کردیم که طرح موفقی بود.

عین اللهی تاکید کرد: تعداد کمی از افراد بدون پوشش بیمه ای می مانند که پس از خوداظهاری به طور دقیق تست می شود. در شرایط کنونی کشور عدم دریافت خدمات درمانی به دلیل مشکلات مالی غیرقابل قبول است و امیدواریم مراکز دولتی و دانشگاهی به صورت شفاف خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیتی را به نیازمندان ارائه دهند.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های وزارت بهداشت، توزیع نیروی متخصص و فوق تخصصی در مناطق محروم است. حدود 60 درصد نیروهای متخصص در مناطق فقیرنشین مستقر هستند و از امسال برای بومی سازی در مناطق فقیرنشین سهمیه ویژه ای در نظر گرفتیم و پس از آزمون دستیاری به دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق ضعیف مجوز حذف دستیار از بین افراد را داده ایم. .

وزیر بهداشت گفت: تعرفه پرستاران یکی از مطالبات اصلی پرستاران سالهاست که هفته گذشته در جلسه هیئت دولت به تصویب مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رسید. خدمات پرستاری نیز در برخی استان ها به صورت آزمایشی در حال انجام است و امیدواریم این خدمات به صورت علمی ساماندهی شود.

عین اللهی یادآور شد: برای این مدت حدود 340 مرکز بهداشتی درمانی تکمیل و به صورت جدی انجام شده است و امسال نیز حدود سه هزار پروژه بهداشتی در سراسر کشور تکمیل می شود. متاسفانه سال گذشته از محل اعتبارات یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده وجوه خوبی به ما داده نشد. حوزه سلامت تا حد زیادی به منابع مالی پایدار وابسته است اما امسال با تصویب مجلس مقرر شد یک درصد ارزش افزوده به صورت ماهانه پرداخت شود و در صورت اجرا، مراکز روستایی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت 7 پروژه بیمارستانی را به اتمام رسانده ایم که در بیش از 10 سال اکثراً نیمه تمام بوده و 45 پروژه بازسازی و 220 پروژه نیمه تمام درمانی داریم و اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است. . از سوی دیگر وام 90 میلیون دلاری از بانک جهانی برای تامین تجهیزات پزشکی دریافت کردیم.

وزیر بهداشت گفت: پیشرفت پزشکی در تاریخ کشور به ویژه در دوران پس از انقلاب بی نظیر است و امروز دانش پزشکی کشور در اوج است. قبل از انقلاب ما به شدت به بهداشت و درمان وابسته بودیم و در مناطق مختلف پزشکان خارجی بی کیفیت خدمات بهداشتی ارائه می کردند، اما رشد علمی پزشکی بعد از انقلاب با استقلال کشور، خودباوری و بازگشت به هویت ما رقم خورد.

عین اللهی یادآور شد: رشد گروه پزشکی بسیار زیاد است و به همه مردم خدمات ارائه می شود و مردم از کشورهای دیگر و همسایه برای درمان به ایران می آیند. سابقه پرافتخار خدمات گروه پزشکی پس از انقلاب از جمله در دوران دفاع مقدس، ارائه خدمات به جانبازان شیمیایی و بیماری همه گیر تاج، نشان از ایثارگری آنان دارد. در دانش جدید از جمله سلول های بنیادی، ایران یکی از کشورهای پیشرو در جهان است.

او گفت: “تاج یک حمله ویروسی در سراسر جهان بود و وضعیت برای همه یکسان بود و معیاری برای سنجش قدرت کشورها بود.” قدرت دولت‌ها فقط در سلاح‌ها و منابع مالی نیست، بلکه بزرگ‌ترین نقطه قوت دولت‌ها سرمایه‌های انسانی و مردمی است. در ولیعهد علیرغم تحریم های شدید و فشار اقتصادی کادر پزشکی با قدرت و ایثار عمل کردند و تا امروز حدود 300 مدافع سلامت داشته ایم. دادند.

وزیر بهداشت ادامه داد: آیت الله رئیسی مبارزه با ولیعهد را اولویت اول خود قرار داد و تامین واکسن در اوج کار دولت بود. یک هزار دوز و 8 میلیون و 600 هزار دوز در هفته در ایران ثبت شد.

عین‌الهی یادآور شد: تزریق گسترده و کوتاه‌مدت واکسن تاج به‌طوری‌که تا امروز حدود 149 میلیون دوز واکسن تزریق شده است، در کنار واکسن‌های باکیفیت مورد استفاده، از عوامل موفقیت ایران در مدیریت تاج و کاهش مرگ و میر است. روزانه بود.

وی تاکید کرد: کرونا نشان داده است که سلامت در کار در همه امور ضروری است. زمانی که سلامتی در معرض خطر باشد، فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با مشکل مواجه می شود. در حوزه سلامت مهم ترین عامل شخصیت است و باید از طریق دانشگاه های علوم پزشکی آموزش های بهداشتی و پیشگیرانه لازم و همچنین سبک زندگی، ورزش منظم و ارتقای سلامت روان به افراد ارائه شود.

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت تنها در حوزه درمان رسالتی ندارد و مهم ترین وظیفه ما پیشگیری از بیماری و آموزش به جامعه است. سلامت یک مشکل بین رشته ای است. آلودگی هوا در کیفیت جاده ها و خودروها می تواند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند، بنابراین هماهنگی بین سازمان ها نقش مهمی در تضمین سلامت عمومی دارد. رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که برای تقویت هماهنگی ها باید جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تشکیل شود.

عین اللهی گفت: سلامت معنوی امروزه در دنیا مورد توجه قرار گرفته و اثرات آن در درمان و پیشگیری از بیماری ها به اثبات رسیده است. ما مراسم و مناسبت های مذهبی زیادی داریم که در ارتقای سلامت معنوی موثر است. مهمترین فعالیت ما پیشگیری از بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف ما در زمینه خدمات توانبخشی برای بیماران نیازمند به این خدمات، امیدواریم با تلاش و همکاری کارشناسان و دانشمندان این حوزه بتوانیم وضعیت خدمات توانبخشی را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید