تعطیلی جایگاه ها و کمبود سهمیه سوخت در استان های مرزی


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890777

مدتی است صف های طولانی بنزین در مقابل پمپ بنزین ها و عدم سهمیه بندی بنزین در اکثر شهرهای سیستان مردم را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، افزایش ناگهانی قیمت سوخت اعم از بنزین، نفت و گازوئیل در بازار آزاد سیستان بسیاری از مردم را ترغیب به فروش سهمیه سوخت خود کرده است به گونه ای که هر بشکه نفت سفید 220 لیتری سه میلیون و 300 هزار تومان تمام می شود. تومان و بنزین همچنین گالن 20 لیتری در بازار آزاد حدود 200 تا 300 هزار تومان به فروش می رسد.

پس از تعطیلی پمپ بنزین های شهر زابل و سایر شهرهای منطقه سیستان، علت و دلیل آن توسط کارشناس بررسی شد و بروز تخلفات گسترده در زمینه عرضه خارج از شبکه و همکاری و همکاری برخی از ایستگاه ها اپراتورهای قاچاق سوخت را تایید کردند.

تعطیلی پمپ بنزین ها در شهرستان زابل مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است به طوری که برخی از رانندگان می گویند برای پر شدن سوخت باید سه تا چهار ساعت در این صف ها بمانند و این در شرایطی است که بازار قاچاق سوخت رونق گرفته و قاچاقچیان سوخت. و سودجویان زحمت کشیدند و عده ای سهمیه نفت و گاز خود را فروختند.

مهدی مقیمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری زابل در گفتگو با خبرنگار اوشیدا گفت: مصوبه کمیته سوخت استان با توجه به اینکه رانندگان بنزین خود را در پایان ماه دریافت می کنند و یا این سوخت به عنوان فروخته می شود. کالاهای قاچاق در پایان ماه و سوء استفاده می شود و این باعث ازدحام بیش از حد پمپ بنزین ها می شود و سهمیه بنزینی که باید در اختیار مردم قرار گیرد به طرق مختلف و غیرقانونی در اختیار افراد سودجو و قاچاقچیان سوخت قرار می گیرد و در نتیجه مردم از مواد خود محروم می شوند. حق دارند

وی افزود: مصوبه شرکت نفت به گونه ای است که در روزهای پایانی ماه به جای 60 لیتر در روز به 30 لیتر در روز کاهش می یابد، البته با قیمت 1500 تومان.

مقیمی تصریح کرد: با مکاتبات و پیگیری های انجام شده با استاندار و شرکت نفت استان و نگرانی ما از عدم سهمیه در این چند روز باعث شد تا ایستگاه هایی که شبانه روز فعال بودند برای چند ساعت تعطیل شوند و مشکلاتی ایجاد شود. به شهروندان به همین منظور درخواست افزایش سهمیه را به فرمانداری اعلام کرده ایم تا به هر نحو ممکن سهمیه کامل سوخت در شهرستان توزیع شود.

معاون استاندار ادامه داد: با توجه به کمبود سهمیه، سه جایگاه سوخت در سطح شهر برای مدیریت بهتر تعیین شده است تا شهروندان و سازمان ها بتوانند از این جایگاه ها استفاده کرده و مشکلات را کاهش دهند.

مهدی مقیمی خاطرنشان کرد: البته قاچاق سوخت یک معضل مدیریت شده است و متاسفانه برای استان ما اگر بیش از سهمیه مصوب برای خودروها استفاده شود، قاچاق محسوب می شود و سهمیه پمپ بنزین ها را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید