تعیین تعهدات کامیون ها در گمرک در کمیسیون ماده 90

ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782714

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تعیین تکلیف واردات کامیون و تراکتور به گمرک با حضور مسئولان مرتبط در جلسه امروز این کمیسیون بررسی شد.

علی هزریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز (دوشنبه 17 آبان) اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولان ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری، مسئولان و مدیران ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل برگزار شد. ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان و مدیران ارزی بانک مرکزی و نمایندگان دادستانی و کارشناسان مرتبط با بحث واردات کامیون و کشنده.

وی افزود: در این جلسه ضمن استماع گزارشات دستگاه های مختلف از یک سو موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری، باری، شهری و بین شهری مطرح شد. یکی از نیازهای امروز کشور است. به گفته این دستگاه ها، در حالی که 50 درصد گازوئیل کشور به دلیل فرسودگی خودرو از بین می رود، موضوع ایمنی راه ها و هزینه های بالای نگهداری خودروهای سنگین نیز مشکلات جدی را برای رانندگان ایجاد می کند.

هزریان تصریح کرد: اما از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که در نبود منابع ارزی، کشور باید نسبت به قیمت ارز چه دولتی و چه غیردولتی حساسیت زیادی داشته باشد و عمدتاً روی این موضوع که آیا این کامیون ها هستند یا خیر. نیاز چه کشور اصلی باشند چه نباشند، قبل از ثبت قرارداد باید کار کارشناسی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات، صحبت از تعیین تکلیف حدود 6200 دستگاه تراکتور و کامیون سنگین به گمرکات کشور است که توسط 83 شرکت وارد شده و البته حدود 1500 دستگاه بدون ثبت سفارش به گمرک رسیده است. مسائل تجاری باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ورود و سایر خودروهایی که ثبت سفارش ندارند، طبق قانون عمل می شود و از واردات آنها جلوگیری می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: همچنین سازمان راهداری موظف شد ضوابطی را بر اساس صیانت از تولید داخلی تدوین و برای رفع مشکل ناوگان حمل و نقل ارائه کند.

وی افزود: خودروسازان نیز موظف به تامین ناوگان داخلی بر اساس کیفیت و نیاز کشور هستند و همچنین مقرر شد انتظارات سازمان راهداری از خودروسازان و بازتعریف قوانین در آینده مورد توجه قرار گیرد. جلسات کارگروه. در کمیته.”

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید