تعیین مسئولیت آمریکا در قبال پول ایران

وزیر نفت ایران با اشاره به پرداخت بدهی گاز عراق به ایران گفت: تمام پول فروش گاز در بانک TBI دریافت می شود. البته شرایطی وجود دارد که پول دریافتی صرف خرید دارو و کالاهای ضروری شود که برای آن به طرف عراقی اعلام کرده ایم که این محدودیت را بردارید و امیدواریم با رایزنی ها این کار انجام شود.

وزیر نفت گفت: دولت و وزارت نفت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند و مردم نباید به شایعات در این زمینه توجه کنند.

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین گفت: بارها اعلام شده که افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست. وزارت نفت و مجلس».

وی در خصوص وضعیت قیمت نفت در بازارهای جهانی افزود: با تصمیم اعضای اوپک پلاس تا پایان سال 2023 مصوب شد که تولید جهانی نفت 2 میلیون بشکه کاهش یابد تا قیمت نفت متعادل شود. روغن JMMC) انجام شد و همه بر این عقیده بودند که برای جلوگیری از کاهش قیمت، باید تولید نفت را تا یک میلیون و 650 هزار بشکه دیگر در سال 2023 کاهش دهیم که در نشست وزیران اوپک پلاس نهایی خواهد شد.

وزیر نفت با یادآوری اینکه ایران یکی از اعضای فعال اوپک پلاس است، تصریح کرد: با تصویب همین میزان کاهش از سوی اوپک پلاس، قیمت نفت در بازارهای جهانی بین 8 تا 10 درصد افزایش یافت.

اوجی ادامه داد: آمریکایی ها برای افزایش تولید به اوپک پلاس فشار زیادی وارد کردند، اما همه اعضا بر یک نظر نبودند و جمهوری اسلامی ایران اصرار داشت که این اتفاق بیفتد، بنابراین در کمیته وزیران ناظر بر توافق اوپک پلاس این اتفاق افتاد.

وی گفت: اجماع مطلوبی بین اعضای اوپک پلاس از جمله ایران، عربستان سعودی، کویت، عراق و روسیه در مورد کاهش تولید نفت اوپک پلاس وجود دارد.

ثبت رکورد جدیدی در فروش نفت

وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد جدید در فروش نفت گفت: در سال 1401 203 میلیون بشکه بیشتر از سال 99 و 90 میلیون بشکه بیشتر از سال 1400 فروختیم و بیش از 92 درصد از وظایف خود را انجام دادیم. از طریق بودجه

اوجی با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای جلوگیری از خام فروشی گفت: یک پالایشگاه گاز و یک پالایشگاه نفت (فاز 2 پالایشگاه آبادان) سال گذشته به بهره برداری رسید و افتتاح پروژه ها در سال جاری ادامه خواهد داشت.

بهره برداری از اولین مجتمع گاز در دولت سیزدهم

وزیر نفت افزود: اولین مجتمع گازسوز دولت سیزدهم واقع در منطقه خویزا تا چند هفته آینده به بهره برداری می رسد که 250 میلیون فوت مکعب گاز دودکش غرب کارون، آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران و یادآوران را جمع آوری و تبدیل می کند. یاران فیلد ارزش افزوده خواهد داشت

اوجی تصریح کرد: سرمایه گذاری در این پروژه یک میلیارد و 300 میلیون دلار است و برای 5 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تامین سوخت در ایام نوروز امسال گفت: در ایام نوروز در هیچ یک از 4400 جایگاه سوخت کشور کمبودی وجود نداشت. رئیس جمهور امروز در جلسه هیات دولت از همه نهادها تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید