مسئولیت پذیری در قبال بچه ها را نباید قربانی کرد زیرا شما تک فرزند هستید


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912391

امانی گفت: والدین تک فرزندی را قربانی مسئولیت پذیری نکنند زیرا این کار ظلم به فرزندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادیه امانی استاد جامعه شناسی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: برای داشتن فرزندان مسئولیت پذیر باید از دوران کودکی آموزش های لازم را ببینند و والدین باید در خانواده فرهنگ سازی کنند.
وی با بیان اینکه شخصیت اساسی کودک در دوران کودکی شکل می گیرد، ادامه داد: توجه و توجه به کودک در این سن بسیار مهم است.

امانی افزود: والدین در این سن حساس سعی می کنند فرزند ایده آل خود را تربیت کنند اما کودک از رفتار و کردار شما درس می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: والدین باید بهترین دوستان فرزندان خود باشند چرا که مردم بیشتر از دوستان خود الگو هستند.

وی گفت: باید از کودکی به فرزندان خود مسئولیت بدهید تا در بزرگسالی بتوانند مسئولیت را بر عهده بگیرند.

امانی ادامه داد: متأسفانه تک فرزندی باعث شده والدین در سنین پایین از واگذاری مسئولیت در خانه به فرزندان خودداری کنند و این نگرانی جدی برای آینده است.

این مسئول افزود: والدین تک فرزندی را قربانی پاسخگویی نکنند زیرا با این کار به فرزندان ظلم می کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموز 15 ساله ای به مرکز مشاوره مراجعه کرد و پدر و مادرش شکایت کردند که فرزندشان مسئولیتی بر عهده نمی گیرد و وقتی به ریشه مشکل رسیدیم به تک فرزندی رسیدیم زیرا والدین به دلیل اینکه فرزند تنها یک نفر است از سپردن مسئولیت به او خودداری کردند و حاضر نشدند و اکنون این نوجوان از مسئولیت خودداری می کند.

امانی گفت: این دانش آموز در نوجوانی دچار بحران هویت شد و به دلیل آموزش نادرست والدین خود به بیراهه رفت و برای درک این موضوع باید ماه ها به مراکز مشاوره مراجعه کند.

این مسئول ادامه داد: روحیه مسئولیت پذیری از کودکی در افراد نهادینه شده است و غفلت از این فرصت در آینده به سختی قابل جبران است.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه مسئولیت پذیری در دوران کودکی باعث تربیت فرزندان مبتکر در آینده می شود، افزود: توجه به آموزش در دوران کودکی بسیار مهم است و باید مورد توجه والدین قرار گیرد زیرا فرصت جبران در آینده محدود و سخت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید