تغییرات آب و هوایی مانند کووید-19 مشکلات زیادی را برای جامعه بشری به ارمغان آورده است


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912982

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: تغییرات اقلیمی مانند کووید-19 در مدت زمان کوتاهی مشکلات زیادی را برای جامعه بشری به همراه داشته و نشان داده است که سیستم‌های بهداشتی دنیا از تاب‌آوری پایین و ضعف‌های فراوانی برخوردار هستند. حوزه سلامت در جهان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت در نشست «بهبود مصرف انرژی در بخش بهداشت و درمان در واکنش به تغییرات اقلیمی» در ستاد وزارت بهداشت این مطلب را گفت: توجه به اقلیم و تغییر. اقلیم یکی از مهم ترین نیازهای بشر در عصر امروز است. سازمان بهداشت جهانی و نظام های بهداشتی کشورها موظفند به این تغییرات و همچنین دخالت انسان در تخریب محیط زیست توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی پروژه های مرتبط با اقلیم و آب و هوا در برنامه «شهر امن و ایمن» گنجانده شده است، تاکید کرد: معاونت بهداشت اجرای دو برنامه راهبردی پزشک خانواده و شهر ایمن و ایمن را در دستور کار قرار داده است.

فرشیدی بیان کرد: تغییرات اقلیمی مانند کووید-۱۹ در مدت زمان کوتاهی مشکلات زیادی را برای جامعه بشری به ارمغان آورده و نشان داده است که سیستم‌های بهداشتی دنیا از تاب‌آوری پایین و ضعف‌های فراوانی در حوزه سلامت در دنیا برخوردار هستند.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه انسان مهمترین عامل در تغییر و تخریب محیط زیست است، افزود: معتقدم از این به بعد در مورد کووید در دنیا و ابعاد آن بسیار خواهیم شنید. بعد از آن موضوع روشن تر خواهد شد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ادامه استفاده از سوخت های فسیلی در دنیا زندگی را برای مردم در آینده سخت می کند، ادامه داد: در کشور ما اگر قیمت سوخت و انرژی کمی متعادل تر می شد. مانند سایر نقاط جهان، شاید امروز شاهد آن باشیم. با وجود بزرگترین ذخایر و ذخایر انرژی ایران، میزان آلودگی هوا را نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید