افتتاح رسمی مرز هلال شمالی مشاغل زیادی را برای استان به ارمغان می آورد


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882488

استاندار ایلام گفت: افتتاح رسمی مرز هلال شمالی و راه اندازی بازارچه مرزی می تواند ضمن ایجاد تحول در حوزه اقتصادی، اشتغال بسیاری را در استان ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام در دومین روز پیگیری های خود در مرکز پس از دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون و معاون کل برنامه و بودجه کشور سازمان و معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز سه شنبه 30 تیر 1401 با دکتر سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و درخواست ها را پیگیری کرد. و مطالبات مردم استان در این زمینه.

استاندار ایلام در این جلسه خواستار اعمال ماده 20 برای رفع موانع تولید برای تعیین تکلیف کارخانه سیمان دهلران شد و گفت: با توجه به طولانی بودن روند ساخت کارخانه سیمان دهلران، ضروری است این موضوع در مدت زمان کوتاه و معینی با کمک بانک ملت در اعمال ماده 20 تعیین خواهد شد.

وی در ادامه پیشنهاد داد در آینده نزدیک جلسه ای مشترک با حضور وزیر حراست، مدیرعامل بانک ملت، رئیس بازرسی کل کشور، استاندار ایلام و حضور مدیران شرکت ها در آینده نزدیک برگزار شود. برای رفع موانع و مشکلات سر راه این کارخانه.

دکتر بهرام نیا در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت در مرز هلال شمالی و توافقات انجام شده با شریک عراقی خواستار تسریع در صدور ماده 1 قانون تنظیم مقررات صادرات و واردات شد. و مصوبه ای را برای تصویب به دولت پیشنهاد کرد و گفت: رسمی شدن مرز شمالی هلال و راه اندازی بازارچه مرزی می تواند ضمن ایجاد تحول در حوزه اقتصادی، اشتغال بسیاری را در استان ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه فولاد دره شهر ظرفیت تامین و ساخت سیم مورد نیاز لاستیک خودرو در سراسر کشور را دارد، خواستار افزایش تعرفه واردات این واحد تولیدی مهم از 4 درصد به 15 درصد شد.

استاندار ایلام در نهایت خواستار ایجاد و صدور چارت تشکیلاتی برای ادارات حراست شهرستان های سیروان، هلیلان، چوار و بدره و همچنین امکانات و تجهیزات لازم برای سازمان حراست استان شد.

در پایان این جلسه دکتر سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورات لازم را در خصوص مطالبات مطرح شده از سوی استاندار ایلام صادر کرد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید