انقلاب اسلامی چه هدایایی برای زنان به ارمغان آورد؟

اما بحث عزت و احترام بود، بحث عزت و پایبندی به دین و اعتقاداتی که با گوشت و خون و استخوان ما عجین شده بود و حاضر بودیم از ادعای قانونی خود برای حفظ حجاب و شعائر اسلامی صرف نظر کنیم.

بله اینطور شد که از تحصیل و سواد محروم و محکوم به بی سوادی بودیم تا اینکه سالها گذشت و بعد از انقلاب با شروع نهضت سوادآموزی وارد کلاس شدیم و به آرزوهای از دست رفته دوران نوجوانی خود در میانسالی پی بردیم!. . .

مادربزرگم از قوانین خصمانه و دیکتاتوری رضاخان می گفت و من در ذهنم تصویر تمام آن آرزوهای هدر رفته دختران سرزمینم را به تصویر می کشم، دخترانی که حق داشتند باسواد باشند اما در خانه ها محبوس شده بودند. سرنوشت زمان، مگر اینکه خیلی خوش شانس نبودند و معلم قرآن آنها را یاد می داد یا به مکتب خانه می فرستادند تا خواندن و نوشتن را چند خط بیاموزند; البته مخفیانه!

اما جرم دختران سرزمین من چه بود؟ که می خواستند بخوانند و بنویسند؟ اینکه آنها می خواستند در خانه و خانه بی طرف از جنسیت خود در امنیت و آسایش بزرگ شوند و به اهداف عالی دست یابند، اما محکوم به حبس در زیر چکمه های دیکتاتوری و در خفقان دیکته شده از سوی غرب بودند و تنها رویاهای دور و درازشان. در رویاها دیدن

b47e2e15 0539 43dc 9db7 de467da1c966 خبر خاکستری


رضاخان در 26 دی 1314 قانون لغو حجاب را تصویب کرد. علاوه بر غارت سرزمین و تمامیت ارضی و منابع غنی ایران عزیزمان که در سایه بی کفایتی شاهان و توطئه های غرب و آمریکا رخ داد، این بار نوبت به غارت مذهبی و مذهبی رسید. هویت ایرانی که به دست زنان و دختران ما افتاده بود.

گاهی باید تاریخ را در برنامه روزانه خود مانند صبحانه، ناهار و شام بگنجانیم تا یادمان نرود پادشاهانی که عروسک خیمه شب بازی غربی ها بودند به این زمین چه آورده اند.

این روزها که دشمنان وارد میدان شدند و فضای حق و حقیقت را غبارآلود کردند و از کلمه کلیدی زن برای صید ماهی از آب گل آلود استفاده کردند، باید این دستاوردهای درخشان حکومت پهلوی را به یاد بیاوریم. «ایرانی» آورد!

شاید نقشه های شومی که دشمن برای اجرای امروز در جامعه ما در ویترین زیبای شعار «زن، زندگی، آزادی» قرار داده است، همان نقشه هایی باشد که در دوران پهلوی به نام «تمدن» در جامعه پخش شد. با افشای زنان و دختران.

«انقلاب اسلامی» موهبتی الهی بود که باعث نابودی بت های فرعون شد، ظلمی که قوانینی را به نفع اشراف نهادینه کرد و زنان را به عنوان 50 درصد جامعه تحت ستم قرار داد. با پیروزی انقلاب اسلامی درهای رشد و ترقی به روی آنها گشوده شد و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کردند.

گویی زنان گل های یخ زده ای بودند در گلدان هایی از خاک سخت که با رویش و برگ نهال انقلاب روییدند و شکوفا شدند و امروز شاهد درخشش زنان نه تنها در جامعه ایران بلکه در جوامع بین المللی هستیم.

زنان ایرانی امروز در مقام های حکومتی و حساس کشور ایفای نقش می کنند و در تعیین سرنوشت کشورشان از حقوق مساوی با مردان برخوردارند.

d4d538c2 9b11 41e3 b487 d79db8998c4d خبر خاکستری


امروز نه شغلی وجود دارد که زنان ایرانی نتوانند وارد آن شوند و نه مدرک علمی و مدیریتی که از آنها دریغ شود. و همه این دستاوردها زمانی اتفاق می افتد که ایران در نگاه جوامع غربی به عنوان “ناقض حقوق زنان” شناخته شود. در اینجا باید از این جوامع در مورد هزاران زنی که هر ساله در اروپا و آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند، پرسید!

احکام دینی ما نگاه ویژه ای به جایگاه زن دارد، بنابراین می توان این احکام را هم در قرآن کریم و هم در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) شاهد بود. و احادیث بسیاری در مورد حق و حقوق زن و تکریم مقام دختر و همسر و مادر نقل شده است.

در عصر جاهلیت که دختران را محکوم به زنده به گور کردن می کردند، پیامبر گرامی اسلام با این جهل مقابله کرد و دختر گرامی خود را به عنوان جنازه خود معرفی کرد.

این نوع نگاه به جایگاه زن در اسلام امروز در جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه ائمه انقلاب نیز نهادینه شده است، به طوری که زنان و دختران زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و این نقش را به خوبی ایفا کردند. دوران مقدس حفاظت

امروز هم مقام معظم رهبری برای زنان جامعه نهایت احترام را قائل هستند و همواره چراغی برای رسیدگی به امور زنان با رهبری خود هستند.

8068070b 3a07 4c44 81bc 0b9a7920eb9d خبر خاکستری


دشمن در ماه‌های اخیر به نام حقوق زنان تا جایی که توانسته امنیت و افکار جامعه ما را مورد هجمه قرار داده و با فعال کردن دستگاه رسانه‌ای خود سعی در محاصره افکار و عقاید ما دارد تا بتواند به خواسته‌های خود عمل کند. طرح های دیگر

مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زنان در 23 آذرماه سال جاری سخنان حکیمانه ای را بیان کردند که تمامی دروغ های رسانه های غربی و دشمنان درباره جایگاه زنان در ایران را رد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به تلاش‌های فراوان در پرونده‌های اخیر علیه حجاب، خاطرنشان کردند: چه کسانی در مقابل این تلاش‌ها و فراخوان‌ها ایستادند؟ خود زنان ایستادند در حالی که بدخواهان برای کشف حجاب به این زنان به اصطلاح باحجاب امید داشتند، اما زنان این کار را نکردند و در دهان تبلیغ کنندگان و پستچی ها صدا زدند.

یکی از مهمترین کلمات کلیدی که در این بیانات مقام معظم رهبری می یابیم این است که خود زنان وارد میدان شدند و ضربه ای به دهان دشمنان زدند. در واقع رهبری آنقدر به زنان جایگاه و قدرت می بخشد که آنها را در مقابله با توطئه های دشمنان مقتدر، آگاه و آگاه می دانند تا جایی که فریب دشمنانی را که وارد میدان ناآرامی شده اند با کلیدواژه از بین می برند. “زن”.

بی شک زنان به عنوان 50 درصد جامعه ایران ظرفیت عظیمی برای پیشرفت و شکوفایی کشور دارند. از تربیت نسل آینده تا ایفای نقش در جامعه همه کارها توسط زنان توانمند ایرانی انجام می شود و باید قدردان این وضعیت انقلاب اسلامی بود که رژیم منحوس پهلوی را به ته تاریخ کشاند و باعث شکوفایی آن شد. در میان ایرانیان شریف زن و مرد.

نویسنده: مریم محمدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید