پویایی، اقتدار و رشد ایران به برکت انقلاب / ثبات و امنیت داخلی؛ دستاوردی که جمهوری اسلامی به ارمغان آورد


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807354

تعدادی از کارشناسان سیاسی گفتند: به برکت انقلاب اسلامی شاهد امنیت، ثبات داخلی، پویایی، اقتدار و رشد ایران بزرگ در عرصه های مختلف هستیم، پیشرفتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا اربابی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصر هامون با اشاره به دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی در عرصه های علمی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی و… ممتازات و دستاوردهای بسیاری به ارمغان آورده است. به یک معنا، ایران از یک کشور واردات گرا به کشوری صادرات محور در زمینه های مختلف تبدیل شده است.



وی افزود: ثبات و امنیت پایدار از دیگر دستاوردهای انقلاب است، بنابراین نه تنها در ایران شاهد آرامش هستیم، بلکه این امنیت در منطقه حاکم شده است، توجه به جوانان و بهره گیری از توانمندی های آنان موضوع دیگری است. این مهم تلقی می شود که نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به آن داشته باشد و اکنون جوانان ما در بخش های مختلف نقش آفرینی می کنند.


اربابی گفت: پیشرفت علم و فناوری و کسب رتبه های مختلف در مجامع بین المللی، استقلال از استکبار، توسعه شرکت های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت این شرکت ها از دیگر تمایزات است. «نظام جمهوری اسلامی است.


وی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی گفت: قبل از انقلاب همه پزشکانی که در منطقه کار می‌کردند از بنگلادش، هند، پاکستان و سایر کشورها بودند، اما امروز در تمام روستاها پزشک وجود دارد و خدمات بهداشتی ارائه می‌شود. که با افغانستان هم مرز است، بیمارستانی با 116 تخت دارد و نیازی به مراجعه برای درمان در زابل نیست، زیرا متخصصان زیادی در این شهر وجود دارند.


فرماندار ضحاک گفت: قبل از انقلاب در عرصه های مختلف و حتی سطحی ترین امکانات به کشورهای دیگر وابسته بودیم و استکبار را وابستگی داشتیم اما اکنون به برکت انقلاب موفق شده ایم در بسیاری از زمینه ها به کشورهای دیگر وابسته نباشیم و خود را به خود بسپاریم. تولید کافی


وی افزود: متأسفانه به دلیل وابستگی در آن زمان همه ثروت و دارایی مردم را غارت کردند و برای خود کاخ درست کردند و در رفاه زندگی کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به استقلال و خودمختاری دست یافتیم. مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت هستیم.


اربابی گفت: به برکت انقلاب علاوه بر نقش جوانان در عرصه های مختلف، زنان ایرانی نیز نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند و بسیاری از زنان در پست های مدیریتی مهمی حضور دارند. این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران بین زن و مرد تفاوتی قائل نیست، بلکه بر اساس شایسته سالاری عمل می کند.



تشکیل سپاه پاسداران و دستگاه امنیتی؛ دستاورد بزرگ انقلاب

احمدرضا طاهری کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با شستون در خصوص ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش و اندیشه گفت: تا حدودی کمونیسم به عنوان یک نظام سیاسی در دنیا اهمیت زیادی داشت. در نتیجه اسلام سیاسی در ایران پس از انقلاب به قدری اهمیت پیدا کرد که هم اکنون در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جهان تدریس و تحقیق می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای حفظ استقلال با رویکرد نظامی گفت: تشکیل سپاه پاسداران و تقویت دستگاه های نظامی و امنیتی که فلسفه آن حفظ انقلاب و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی است. یکی از انقلاب.»

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در دنیای امروز کشورها به اندازه خودشان پیشرفته هستند اما اگر در مسائل نظامی ضعیف باشند به راحتی می توانند به دست قدرت های بزرگتر بیفتند. قدرت نظامی در دنیای امروز برای حفظ استقلال کشورها بسیار مهم است.

طاهری افزود: در دنیای امروز همه کشورها به نوعی به یکدیگر وابسته هستند و نمی توان این وابستگی را انکار کرد، اما نوع و ماهیت وابستگی متفاوت است، شدت وابستگی برخی از کشورهای منطقه به حدی است که می تواند بر جامعه حاکم باشد. حاکمان و یا حتی سرنوشت سیاسی آنها را تعیین می کند.

وی گفت: کشوری مانند امارات اگرچه از نظر سازندگی و ابعاد پیشرفت یکی از کشورهای پیشرو است، اما نباید فراموش کرد که چنین کشورهایی وابستگی شدیدی به قدرت‌های بزرگ دارند و با کوچک‌ترین تغییر در منطقه. می تواند حاکمیت خود را تغییر دهد یا از دست بدهد، در حالی که کشوری مانند ایران ممکن است با مشکلات اقتصادی و تحریم مواجه شود، اما چون از نظر نظامی قوی است، در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان می کند: قبل از انقلاب یعنی. در دوره پهلوی ساختار سیاسی از نوع سلطنتی بود، اما بعد از انقلاب ساختار سیاسی به جمهوری اسلامی تغییر کرد، بنابراین نوع ارزش‌هایی که در سلطنت حاکم بود با نوع ارزش‌هایی که اکنون حاکم هستند. متفاوت هستند.

طاهری گفت: در نظام کنونی ارزش ها و آموزه های اسلامی بر ساختار سیاسی حاکم است. همچنین مشارکت سیاسی پس از انقلاب در قالب انتخابات در سطوح مختلف افزایش چشمگیری داشته است. قبل از انقلاب خبری از مشارکت سیاسی به شکل فعلی نبود.»

وی گفت: به طور کلی مردم از وابستگی شدید رژیم به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس، نداشتن حکمرانی خوب و فساد اداری و مالی گسترده در بین مقامات دولتی، سرکوب و کشتار دانشجویان، کشتار و شکنجه توسط ساواک ناراضی هستند. کشتار طلاب حوزوی در جریان مسائل سیاسی و گاه بی احترامی به علمای اسلام از نقاط ضعف رژیم پهلوی است که به عنوان ضعف یا جنایات دوران پهلوی دوم در تاریخ ثبت شده است.

استقلال در عرصه های مختلف؛ دستاورد ارزشمند انقلاب

محمدجواد سجادی، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دستاوردهای بسیاری در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته است.

وی افزود: یکی از ارزشمندترین دستاوردهای ایران اسلامی استقلال این کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی برای از بین بردن دستاوردهای انقلاب تلاش زیادی کرده اند و برنامه های زیادی را دنبال کرده اند اما با بصیرت و هوشیاری مردم نتوانسته اند به این هدف شوم دست یابند.

وی افزود: ایران اسلامی در زمینه های مختلف از جمله فناوری نانو، کشاورزی در سطح کلان، سدسازی و بسیاری از این موارد پیشرفت ها و پیشرفت های بسیاری دارد. کشور ما در زمینه های نظامی، هسته ای و موشکی که زبانی خاص و رایج است، پیشرفت های چشمگیری داشته است.

به گفته سجادی، اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی شد، هیچ دستاوردی نداشتیم و اگر بخواهیم حوزه های مختلف کشاورزی، راه، آب و برق را با دوران پهلوی مقایسه کنیم، اصلا قابل مقایسه نیستند.
وی گفت: در واقع استقلال جمهوری اسلامی را مدیون خون هزاران شهیدی هستیم که در راه دفاع از میهن و وحدت جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند.

خیانت شاه به مردم و کشور

مجتبی قزاق میری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بی اعتمادی به ارزش ها، سنت ها و باورهای یک جامعه با ریشه دینی و تلاش برای تخریب ارزش های دینی حاکم بر جامعه و جایگزینی آن با ارزش های غربی. ارزش های. اینها شامل تغییر تاریخ اسلام به تاریخ امپراطوری، برگزاری جشن های پرهزینه و بیش از حد سلطنتی، و نفوذ و به کارگیری گسترده بهائیان و صهیونیست ها در مناصب کلیدی و حساس دولتی، همه در دوره ستم شاهی است. ما بودیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به ترویج روزافزون فساد و جنایت در بین مردم به ویژه جوانان در دوران پهلوی، افزود: شطرنج به گسترش فساد و کالاهای نامحدود در کشور کمک کرده است و این در حالی است که تعداد کتابخانه ها و ورزشگاه ها در کشور بسیار زیاد است. ، محدود بود و در هر خوابگاه بربر فحشا، قمار و شراب وجود داشت. تهران به عنوان پایتخت کشور مملو از مشروب فروشی ها، شراب سازی ها و مراکز قمار و فحشا بود.

وی همچنین درباره ابتذال و تخریب شخصیت و منزلت اخلاقی و اجتماعی زنان و تخریب کانون خانواده بیان کرد: ما شاهد این هستیم. اشاعه فرهنگ برهنگی و بردگی زنان و تحقیر حیثیت آنان و ترویج فحشا از جمله تلاش های رژیم شاه در این راستا است.

به گفته قزاق ها، تشدید بی عدالتی و تبعیض در جامعه و شکاف طبقاتی و ضربه به اقتصاد کشور و نابودی صنعت کشاورزی کشور و ترویج مهاجرت روستا به شهر، انحصار اقتصاد کشور و وابستگی شدید اقتصادی به آمریکا. خیانت های دیگر است.شاه را مردم و کشور می دانند.

افزایش سهم تجارت بندر چابهار به برکت انقلاب

جواد سرگلزی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصر هامون درباره دستاوردهای انقلاب سواحل مکران اظهار داشت: در درگیری نفتکش ها این وضعیت ژئوپلیتیکی منطقه را از انزوای اقتصادی و سیاسی، تجارت صنعتی خارج کرده است.

وی افزود: بندر جبهار با توسعه بنادر توانسته سهم خود از واردات و صادرات کشور را افزایش دهد. این ظرفیت از سوی دیگر توانسته است اهمیت چابهار را در بعد سیاسی رایزنی اقتصادی و به دنبال آن چانه زنی سیاسی افزایش دهد، «چون ما هند، چین و… هستیم تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

این کارشناس با مقایسه استقلال جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای همسایه گفت: استقلال یا همان استقلال فرصت نقش آفرینی بیشتر را در همه عرصه ها اعم از فردی و اجتماعی ایجاد می کند، استقلالی که پایه اقتصادی و اجتماعی قوی دارد.

وی افزود: ایران اسلامی استقلال را آرمان اصلی خود قرار داده و توانسته با استقلال خود نقشی متفاوت در نظام بین الملل و منطقه ایفا کند، در حالی که بسیاری از کشورها به دلیل وابستگی شدید موجودیت خود به حمایت برخی کشورها این کار را انجام می دهند. . این فرصت را نداشته باشید نقش مثبت و عمل گرایانه ایران در نظام بین الملل در منطقه، آن را پویا و فعال می کند که می تواند بسیاری از معادلات سیاسی بین المللی را تحت تأثیر قرار دهد که قطعاً آینده کشورها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید