ایران به برکت شهید تهرانی در اوج اقتدار و اقتدار است

ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783639

امام جمعه زنجان با اشاره به دهمین سالگرد شهادت پدر موشک ایران گفت: امروز اقتدار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به برکت شهادت شهید تهرانی حاصل شده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته موجرس; آیت الله علی خاتمی در خطبه های امروز پیش از نماز جمعه با اشاره به ولادت باسعادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار داشت: امیدوارم خداوند توفیق دهد که امامان را که الگوهای کامل و نعمت بزرگی هستند، بشناسد و از آنها الگو بگیرد.

وی ائمه و پیامبران را نعمت های بزرگ و بی بدیل دانست و گفت: قدردانی از این نعمت ها در قدم اول به معنای شناخت آن ها و در مرحله دوم انتخاب آنها به عنوان الگو در زندگی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تنها راه سعادت تقلید از بهترین و کامل ترین الگوها است، تصریح کرد: بهترین الگو و کامل ترین الگو برای سعادت انسان، ائمه معصومین و پیامبران هستند.

وی با بیان اینکه اولین مرحله شناخت ائمه، شناخت شناسنامه است، افزود: مهم ترین نوع شناخت ائمه و پیامبران، شناخت سیره آنان است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به همدلی نیاز دارد، گفت: همدلی و همراهی مردم یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه حکیم از گناه دوری می کند، می گوید: گناه مانند نوشیدن آب و غذای مسموم است.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایشات و توصیه های امام خمینی (ره) به دولتمردان گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: هرکسی در همه جا هست، اگر کارش را درست و کامل انجام دهد همه مشکلات حل می شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی، ادامه داد: امروزه یکی از جامع ترین و کامل ترین تفاسیر قرآن کریم در بین علما و فقها، تفسیر المیزان است.

وی با اشاره به هفته کتاب گفت: یکی از راه های اعتلای روح و آگاهی در جوامع کتابخوان است.

امام جمعه زنجان با توصیه به مطالعه کتب دینی افزود: در مرحله اول باید کتب دینی مرتبط با اصول دین مطالعه شود و در مرحله دوم تاریخ شناسی که راهنما نیز بر آن تاکید دارد. باید توسط جوانان بررسی شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی با بخشنامه ها و تذکرات حل نمی شود و امروز مطالعه نه تنها یک واجب بلکه یک واجب شرعی است.

آیت الله خاتمی با یادآوری دهمین سالگرد شهادت پدر موشکی ایران افزود: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در گرو تلاش این شهید است.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای کنترل قیمت ها ادامه داد: اگر اصناف و مردم عدالت را رعایت نکنند قیمت ها ادامه خواهد داشت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه معیشت مردم تعارف نیست، گفت: با برنامه ریزی و نظارت بیشتر آرامش به مردم باز می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید