اجرای برنامه های 2035 همزمان با هفته دفاع مقدس در زنجان/ایران با اوج اقتدار در جهان می درخشد.


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898612

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه 2 هزار و 350 برنامه ثبت شده با بیش از 35 عنوان مهم در هفته دفاع مقدس اجرا می شود، گفت: این برنامه ها توسط مردم در نقاط مختلف استان اجرا می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در نشست خبری که به مناسبت تبیین برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن 28 روز صفر اظهار داشت: 31 شهریور حمله ارتش صدام با حمایت ابرقدرت ها بود. علیه نظام تازه ایجاد شده جمهوری اسلامی. آن روزها تلخ بود، اما مردم ایران با جبهه استکبار روبرو شدند و مقاومت کردند، اما دستاورد بزرگی در سطح ملی، منطقه ای ایجاد شد و هفته ای به نام هفته دفاع مقدس برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، حماسه شهدا انتخاب شد. ملت ایران، مجاهدین، مقاومت، ایستادگی تا ابد زنده خواهند ماند.

و افزود: طبل جنگ علیه کشور ما در یک روز به صدا درآمد، زیرا تا 10 شهریور 59 که جنگ شروع شد، 5 هزار و 122 نفر کشته، زخمی و اسیر شدند. تجاوزات، مرزها و تحرکات هوایی کاملاً زمینه را برای جنگ تمام عیار با کشور ما فراهم کرده بود و صدام هم برای شروع جنگ دست به کار شده بود و بحثی از اختلافات مرزی در میان نبود. صدام فرمانده میدانی جنگ را با حمایت ابرقدرت ها و در راس آمریکایی های جنایتکار رهبری کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه 4478 مورد تحرکات، درگیری و تهاجمات مرزی تا آغاز جنگ انجام شده است، گفت: زمین کاملا آماده جنگ بود، صدام یک مقام رسمی داد. مصاحبه در 26 شهریور 1359 که برای کل جهان پخش شد، پخش شد، معاهده 1975 را نقض کرد. و در 10 شهریور 1359 جنگ علیه کشورمان را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از جنگ بر اساس شواهد و درگیری ها، حضرت امام راحل تذکرات لازم را داده و از مردم خواسته بود که مراقب قیام های دشمنان باشند، ایشان رفته و نظام در حال سقوط است و نظام می تواند باشد. با عملیات نظامی سرنگون شد و آمریکایی ها هم موضع گرفتند و اعلام کردند که اگر عراق نتواند ایران را شکست دهد، ایالات متحده آمریکا وارد عمل می شود، اما ارزیابی آمریکایی ها به این صورت بود. بدون شک یک پیروزی قاطع در کوتاه ترین زمان نصیب آنها خواهد شد. اما آنچه شد در مقابل آن رودخانه بود و انقلاب اسلامی پیروز شد.

سردار کرمی با اشاره به اینکه روزهای سختی بود، اما ملت ایران تصمیم گرفته بود یکی از ابرقدرت های استکبار و جنایتکار را از کشور حذف کند، گفت: در این شرایط امام راحل دعوت به بسیج عمومی کردند و مردم در این موضوع مشارکت کردند. با این همه رشادت، نمی‌توانیم نقش رهبری را در مقابله با دشمنان و عظمت ملت ایران توصیف کنیم.

وی بیان کرد: حراست مقدس کاملاً با فضای فرهنگی و معنوی آمیخته است و هیچکس در صحنه نبرد مجبور به جنگ نشد و همه رزمندگان با بصیرت وارد صحنه نبرد شدند و با عاشورایی جنگیدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که به برکت خون شهدا، جایگاه ملت ایران و رهنمودهای رهبری، نظام می درخشد. در اوج اقتدار در جهان گفت: حماسه برای ملت ایران، ارتش، سپاه و بسیجیان و رزمندگان همیشه ستودنی است و این موارد باید تبیین شود، همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند و جهاد تبین است.

وی در ادامه به اجرای 2 هزار و 350 برنامه ثبت شده در بیش از 35 عنوان مهم در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: همایش پیشکسوتان و پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از 45 عنوان کتاب دفاع مقدس و تجلیل از نویسندگان آنها، برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی بسیج، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری، افتتاح 11 عنوان پروژه ها، تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، آب پاشی قبور شهدا از جمله برنامه ها خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید