نیروی انسانی انقلابی بزرگترین ثروت کشور است/ امروز عزت و اقتدار جامعه به برکت خون شهدا حاصل می شود.


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811196

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سرمایه های کشور گفت: نیروی انسانی انقلابی بزرگترین سرمایه کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به ایام پایانی ماه رجب المرجب و در آستانه سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: آن حضرت را مبعوث کرد. به تو .

وی خاطرنشان کرد: سنخیت مهمترین عامل هدایت انسان است و به همین دلیل خداوند پیامبر را از خود بشریت که فردی شناخته شده است انتخاب و فرستاده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در ادامه این آیه آمده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برای تزکیه آمده است، می افزاید: علم و دانش و آگاهی اساس تزکیه است که بستر آن باید فراهم شود. خداوند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را برای تربیت انسان فرستاد. «از ظلم جاهلیت به هوشیاری هدایت کنید، زیرا جهل منشأ بسیاری از گناهان است.

وی با بیان اینکه قبل از بعثت پیامبر(ص) جهل، جهل و بت پرستی در جامعه وجود داشت، تصریح کرد: پیامبر(ص) مبعوث شد تا به مردم بگوید بت ها موجوداتی جامد هستند بنابراین تزکیه نفس یعنی پاکسازی از گناه. و جهل

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مبارزه با جهل و جاهلیت در آیه دیگری در سوره تگابن آمده است، گفت: این آیه می گوید برای تزکیه باید تا می توانید از خدا بترسید و دستورات او را در حد توان انجام دهید. تو می توانی، می توانی و صدقه بدهی، این کار را به نفع خودت انجام بده.

وی با اشاره به 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: وی 20 ساله بود که پدرش شهید و امامش در زمان کینه توزی خلفای بنی عباس بود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: 15 سال از زمان امام موسی کاظم (ع) در زمان شرورترین و خونخوارترین خلفای نیا عباس یعنی هارون الرشید می گذرد چرا که امام را در زندان های مختلف زندانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اسفند ماه عجیبی در تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه در دوران دفاع مقدس است، گفت: اسلامی شده است. .

وی با اشاره به سالگرد شهادت تعدادی از سرداران شهید کشور در اسفندماه گفت: از جمله شهید معروف حمید باکری است که دوران پیش از انقلاب را در لبنان و فلسطین دیده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهدای باکری سه برادر هستند که هیچ اثری از اجساد و تدفین آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهید علی باکری از شهدای ساواک بود، پیکر شهید مهدی باکری در حین انتقال با قایق به اروندرود بر اثر اصابت ضربه به شهادت رسید. شهید حمید باکری هم در عملیات بدر در بین نیروهای دشمن ماند و شهید مهدی باکری گفته بود وقتی پیکر شهدای دیگر را می آورید، جنازه حمید را حمل می کنید.

وی افزود: اقتدار و سربلندی امروز که آمریکا فقط به آن می بالد و تهدید می کند به برکت خون شهداست که 3 هزار و 535 دسته گل از استان زنجان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به 18 اسفند روز امور تربیتی و معارف اسلامی که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است، اظهار داشت: در سال 1385 به عنوان یادگار شهیدان رجایی و باهنر در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: بهترین مکان برای تحصیل ابتدا خانه و در کنار کانون خانواده و سپس مدرسه و در سایه اخلاق و ایمان و دین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید