تغییر دهک دریافت کنندگان یارانه با خرید سهم 2000 دلاری

تغییر دهک دریافت کنندگان یارانه با خرید سهم 2000 دلاری

روز جدید اطلاعات مربوط به خرید دلار یکی از معیارهای اعشاری در نظر گرفته می شود، زیرا یک فعالیت اقتصادی محسوب می شود. بنابراین ممکن است افرادی که کارت ملی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند به دلیل این فعالیت در دهک بالاتر قرار گیرند.

پیگیری های سازمان هدفمندسازی یارانه ها حاکی از آن است که اطلاعات هویتی افرادی که با کارت ملی خود دلار خریداری می کنند به عنوان یک فعالیت اقتصادی خانوار در سامانه ثبت و ملاک اعشار قرار می گیرد.

معاون رئیس قوه قضائیه در پیامکی به افرادی که کارت ملی خود را اجاره می دهند برای خرید 2000 دلار به دیگران هشدار داد، ظاهراً اطلاعات هویتی خریداران به سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.

این قسمت از اطلاعیه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه این شبهه را ایجاد می کند که یارانه افرادی که 2000 دلار خریداری می کنند ممکن است دچار تغییراتی مانند تغییر دهک یا حذف یارانه شود.

خبرنگار ما پیگیر این سوال از سازمان هدفمندسازی کمک های بلاعوض بود که در پاسخ به پیامک معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با توجه به اینکه خرید دلار بخشی از عملکرد اقتصادی خانوار است، اطلاعات این افراد افراد باید در پایگاه اطلاع رسانی اقتصادی خانوار سازمان هدف ثبت نام کنند. یارانه ها برای ثبت در بانک اطلاعاتی رفاه اجتماعی ایران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود.

به عبارت دیگر، اطلاعات خرید دلار به عنوان یک فعالیت اقتصادی یکی از معیارهای اعشاری محسوب می شود. بنابراین ممکن است افرادی که کارت ملی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند به دلیل این فعالیت در دهک بالاتر قرار گیرند.

لازم به ذکر است که برخی افراد با اجاره کارت ملی خود و دریافت ارز از صرافی ها حدود یک میلیون تومان سود می کنند، اما همانطور که گفته شد این موضوع ممکن است در حوزه یارانه، مالیات و ضد عواقب دیگری برای آنها داشته باشد. -فساد، جرایم پولشویی.

متن معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به شرح زیر است:

با توجه به موارد مشاهده شده مبنی بر سوء استفاده دلالان از کارت ملی افراد برای خرید ارز به منظور انتفاع و عواقب این تخلف برای دارنده کارت، دقت داشته باشید که فقط برای استفاده شخصی ارز خریداری کنید. بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران به سازمان صندوق امانات و سازمان امور مالیاتی ارسال می شود و عواقب عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون مبارزه با پولشویی بر عهده کارت ملی خواهد بود و – قانون قاچاق کالا و ارز.

دیدگاهتان را بنویسید