تغییر مکانیسم/جدول بررسی بودجه نیز در صحن مجلس در حال بررسی است


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903183

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، دولت در آذرماه در بودجه سالانه و در بهمن ماه لایحه ارقام و جداول را به مجلس خواهد فرستاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص تصویب کلیات طرح اصلاح و الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در حال حاضر در جریان بررسی این قانون با مشکلات زیادی مواجه هستیم. بودجه در مجلس و اگرچه بررسی بودجه در مجلس بیش از 3 ماه طول می کشد، اما به سختی وقت داریم که به جداول، اعداد و ارقام بپردازیم. بخش اصلی و اسکلت بودجه.

نماینده مردم تویسرکان در شورای اسلامی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، دولت باید لایحه بودجه را بر اساس قوانین مصوب تهیه و به مجلس ارائه کند. در واقع، لایحه دولت فقط باید شامل جداول، ارقام و ارقام مربوط به درآمد و هزینه باشد و حاوی مصوبه نباشد. در واقع مجلس باید جداول، اعداد و ارقام را بررسی کند و نیازی به تصمیم قانونی نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد مجلس ادامه داد: اگر دولت به این تصمیمات نیاز دارد، اول آذرماه باید لایحه تصمیمات را که همان تبصره های بودجه است به مجلس ارائه کند و این لایحه بر اساس قوانین داخلی کاری، یعنی بررسی در کمیته های تخصصی، ادغام بودجه و مجمع عمومی باید بررسی و تصویب شود.

دولت تصمیمات مورد نیاز در بودجه سالانه را در آذرماه و ارقام و جداول لایحه را در بهمن ماه به مجلس ارسال خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس طرح فوق، در مرحله بعدی دولت ارقام و جداول را بر اساس مصوبات مصوب و قوانین موجود تهیه و جداول را در اوایل بهمن ماه و مجلس در بهمن و اسفند ماه بر اساس آن به مجلس ارائه خواهد کرد. قانون آیین نامه داخلی لایحه مربوط به جداول بودجه در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی لایحه مربوط به جداول و اعداد را بررسی و تصویب می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: بر اساس این طرح دولت در آذرماه در بودجه سنواتی و در بهمن ماه لایحه ارقام و جداول تصمیمات لازم را به مجلس ارسال می کند و این دو مرحله به صورت جداگانه بررسی می شود. . با تصویب این طرح جداول نیز مورد توجه نمایندگان در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید