این مقام آمریکایی گفت مکانیسم جدیدی برای مقابله با ایران در حال بررسی است

دانیل بنعیم در گفتگو با الحره افزود که این سازوکار در سفر هیئت آمریکایی به منطقه به ریاست رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که او نیز به هیئت خواهد پیوست، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بنایم گفت: پیام ما به کشورهای منطقه این خواهد بود که ما اینجا هستیم تا در منطقه بمانیم و در دهه‌های اخیر مشارکت قوی و با ثباتی داشته‌ایم و در دهه‌های آینده نیز به آن ادامه خواهیم داد. من فکر می کنم که در آینده پیامی در مورد عزم ایالات متحده و تعهد آن به این رابطه دریافت خواهید کرد.

وی گفت: ما قصد عادی سازی روابط با دمشق را نداریم، اما دیدگاه های کشورهای مختلف در این مورد متفاوت است.

وی در خصوص فروش هواپیماهای اف 35 به امارات نیز با بیان اینکه واشنگتن این قرارداد را تمدید می کند، افزود: ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که تفاهم متقابل روشنی با امارات در مورد تضمین های لازم برای چنین توافقاتی داشته باشیم.

بنعیم درباره فروش تسلیحات به سعودی‌ها گفت: بایدن دو هفته پس از ورود به کاخ سفید گفت، یکی این است که ما حمایت از عملیات تهاجمی در یمن را متوقف می‌کنیم و همزمان به عربستان سلاح می‌فروشیم. دوم، ما تلاش های خود را افزایش خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که شرکای ما در عربستان سعودی ظرفیت دفاع از خود در برابر حملات هوتوها و محافظت از 70000 آمریکایی ساکن عربستان را دارند.

وی گفت: کنگره نقش مهمی در فروش تسلیحات ایفا می کند و ما به آن احترام می گذاریم و امیدواریم که قرارداد فروش موشک های هوا به هوای عربستان سعودی پیش برود.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که این موشک ها در داخل عربستان سعودی در مواجهه با تهدیدات علیه یمن از خاک این کشور استفاده خواهد شد: «بنابراین ما فکر می کنیم این سلاح ها بخشی از چیزی است که عربستان سعودی از آن دفاع می کند.» او به زمین خود نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید