آمریکا به بهانه / وحدت حوزه و دانشگاه به دنبال فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران است. گفتمان انقلابی برای مقابله با دگرگونی دشمن

ساعت: 16:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792823

آنچه در ادامه می خوانید خطبه مفصل نماز جمعه استان البرز است که به مذاکرات وین، وحدت حوزه و دانشگاه و مسائل دیگر می پردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکامام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، بعد علمی را با علم و دین پیوند می دهد و یکی از گفتمان های اصلی انقلاب اسلامی است.

آیت الله حسینی همدانی وحدت حوزه و دانشگاه را ظرفیتی منحصر به فرد می داند و می افزاید: در صورت استفاده درست، نظام اسلامی را با رویکرد توحیدی به استقلال سیاسی می رساند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی برای مقابله با نفوذ و دگرگونی دشمن خواهد بود گفت:

آیت الله حسینی همدانی گفت: به فرموده امام خمینی (ره) دانشگاه ها، حوزه ها و روحانیون می توانند در عین حال محور هر پیشرفت و انحرافی باشند.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند به تقویت نهضت نرم افزاری، تولید علم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی – ایرانی و انسجام ملی کمک کند.

امام جمعه کرج افزود: آمریکا و صهیونیست ها در اتاق های فکر خود به این نتیجه رسیده اند که حق مسلم ایران را نمی پذیرند و عذرخواهی های موهوم را به عنوان اتهام مطرح می کنند.

وی با تاکید بر اینکه غرب در تلاش است تا افکار مردم جهان را علیه ایران متحد کند یا سازوکار ماشه برجام را فعال کند، گفت: به فضل الهی نتیجه مذاکرات به نفع ایران خواهد بود.

امام جمعه مهرشهر کرج در خطبه های نماز امروز خود گفت: ایران از سال 1382 که به طور رسمی با کشورهای اروپایی و آمریکا بر سر میز مذاکره دیدار کرد، ثابت کرد که مذاکره کننده است.

حجت الاسلام حسین ملکی با اشاره به بدهکاری اروپا و آمریکا در برجام، افزود: برخی از دولتمردان سابق ما که تفکری غربی و لیبرالی داشتند، 7 سال هم کشور و هم مردم را معطل کردند؛ به همین دلیل، دولتمردان پیشین ما را به تعلیق انداختند. همه مشکلات را به برجام گره زدند و به نتیجه ای نرسیدند.

وی با اشاره به تعطیلی فورد و نطنز و راکتور اراک و آب سنگین گفت: در توافقات صورت گرفته بین ایران و 1+5 هیچ کشوری به جز ایران به تعهدات خود عمل نکرده است.

امام جمعه مهرشهر گفت: نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی 15 بار پایبندی ایران به تعهدات خود را تایید کرده اند.

وی گفت: دشمنی اروپایی ها با ایران کمتر از آمریکا نیست.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به عدم امید به بازگشت به برجام، افزود: توافق ایران حمایت آمریکا از اسرائیل را کاهش می دهد زیرا آمریکا به دنبال حمایت همه جانبه از دولت دروغین رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: خواسته ما لغو همه تحریم ها است.

مجلس و دولت در حال پاسخگویی هستند

امام جمعه ساویبولا در خطبه های نماز جمعه امروز خود گفت: معلم باید وقت آزاد داشته باشد تا بتواند آینده سازان این کشور را تربیت کند.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه امروز معلمان عزیز باید حداقل دارایی داشته باشند، افزود: فرهنگیان و معلمان عزیز ما مطالباتی برای حقی دارند که سال هاست بر زمین مانده است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان برای امرار معاش به دنبال شغل دوم و سوم نباشند، گفت: در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا که سال ها بعد توانسته اند به جایی برسند، برای آموزش سرمایه گذاری کرده اند.

امام جمعه ساویبولا خطاب به مجلس و دولت گفت: اگر به مطالبات پاسخ می دهید، پاسخ دهید! چرا بعضی ها باید بیرون بروند و بعد اتفاقی می افتد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کار انقلابی یعنی کار به موقع; نگذارید به کار اعتراض شود و بعد اقدام کنید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید