آمریکا از مکانیسم ماشه ای علیه ایران ناامید است/ برجام تحت تاثیر جنگ رسانه ای امضا شد


ساعت: 09:01
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893562

این تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: در توافق سال 2015 و امضای برجام، مذاکره کنندگان تحت فشار جنگ رسانه ای توافقی را امضا کردند که حتی آن را هم نخواندند زیرا در آن سال ها کشور را متعهد به چیزهایی کردند که مغایر با منافع ملی بود.

«عماد آبشناس» تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در جریان مذاکرات با یک جنگ رسانه ای تمام عیار مواجه هستیم، گفت: صهیونیست ها استاد جنگ روانی هستند و اخباری که در روزهای اخیر از شبکه های صهیونیستی مبنی بر وجود اختلاف بین آنها و رژیم صهیونیستی منتشر شده است. آمریکا در مورد توافق یا ادعای دستیابی به توافق 100 درصد و موارد مشابه منتشر شده نیز در راستای همین جنگ روانی است.

وی با اشاره به اینکه تصور اختلاف بین آمریکا و اسرائیل فکری ساده لوحانه است، تصریح کرد: همه مسائل بین آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملاً هماهنگ است، حتی دعواها و اختلافات ظاهری برای رسیدن به یک هدف خاص هماهنگ است.

این کارشناس با بیان اینکه هر زمان که آمریکا باید سیاست های خود را اجرا کند صهیونیست ها نقش آفرینی می کنند، تاکید کرد: دست آمریکا مذاکرات وین در مقایسه با تیم مذاکره کننده ایران خیلی خالی است، در حالی که جمهوری اسلامی در خلال کاهش تعهدات خود به سطوح بالای هسته ای رسید، آمریکا به خوبی می داند که تنها ابزاری که در اختیار داشت، یعنی تهدید نظامی و ماشه E را از دست داده است. .

لابی صهیونیستی بهانه آمریکا برای عدم امتیاز دادن به ایران است

این تحلیلگر روابط بین الملل خاطرنشان کرد: آمریکا وانمود می کند که علیرغم فشار لابی صهیونیستی به دنبال گفتگوهای احیا است. توافق وی تصریح کرد: این سناریو کاهش هرگونه امتیاز به جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس با بیان اینکه ایران مرحله اجتناب از هسته ای را پشت سر گذاشته و امروز گزینه نظامی از سوی غرب ارائه نمی شود، ادامه داد: زمانی اوباما و ترامپ از گزینه نظامی روی میز برای فشار بر ایران استفاده می کردند، اما امروز هر گزینه نظامی می تواند ایجاد کند. ایران تسلیحات هسته‌ای تولید کرده است، بنابراین تلاش می‌کنند تا تهدیدات رژیم‌های صهیونیستی علیه ایران را برجسته کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه متأسفانه در روند مذاکرات در کشور ما به جنگ رسانه ای توجه چندانی نمی شود، ادامه داد: در توافق سال 2015 و امضای برجام، مذاکره کنندگان بر سر فشار توافق نامه امضا کردند. جنگ رسانه ای که حتی نخواندند.چون در آن سال ها کشور را درگیر کارهای خلاف منافع ملی کردند.

وی با بیان اینکه تحولات نظامی و هسته ای ایران دست غرب را خالی کرده است، خاطرنشان کرد: تنها دست غرب در مذاکرات احیای برجام، جنگ رسانه ای است و سعی دارد با استفاده از فضای رسانه ای، روند مذاکرات را منحرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید