تفاوت بزرگ تحصیلی در بین دانش آموزان چیست؟

تفاوت بزرگ تحصیلی در بین دانش آموزان چیست؟

نسل نوجوان خواستار است و نیاز به پاسخ به سؤالات خود دارد. در این شرایط اگر نوجوانان درخواست و سوالی دارند باید به آنها پاسخ داده شود و اتفاقا یکی از وظایف آموزش و پرورش همین موضوع مهم و کلیدی است که در این زمینه با خلأ جدی مواجه هستیم.

میثم نجاثه; مشاور تخصصی ویژگی های رفتاری دانش آموزان دهه 80 و وظیفه آموزش و پرورش در قبال این نسل اظهار داشت: در حال حاضر شاهد خلأ در برنامه های وزارت آموزش و پرورش هستیم. در حالی که این وزارتخانه و سازمان آموزشی پژوهش و برنامه ریزی باید نسبت به آگاه سازی نسل جوانی که در آینده زمام امور جامعه را در دست خواهند گرفت، اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر از آگاهی نسل نوجوان غافل شده ایم و نیاز به تدوین و ارائه آموزش های جامع در موضوعات استاندارد است.

با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم به نتیجه برسیم باید کار اساسی انجام شود یعنی روند کار به گونه ای نباشد که مثلا مدیر مدرسه از خلاقیت خود برای اطلاع رسانی دانش آموزان استفاده کند، گفت: باید به این موضوع به صورت ملی نگاه شود. وظیفه

نسل نوجوان مطالبه گر است

نجات خواه ادامه داد: نسل نوجوان مطالبه گر است و نیاز به پاسخگویی به سوالات خود دارد، قطعا بین نسل ها تفاوت نیازها وجود دارد. ; امروزه فضای مجازی و برخی اطلاعات جعلی گریبانگیر دانشجویان شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اطلاعات در فضای مجازی با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب ارائه می شود، وظیفه صداوسیما و آموزش و پرورش برخورد با این اطلاعات و اطلاع رسانی است.

نیاز به گفتگو

این مشاور با اشاره به اینکه نوجوانان برانگیختگی و انرژی بالایی دارند و مطالبه گر هستند، گفت: آزادی هایی که برای خود تعریف می کنند مناسب نسل خودشان است و شاید افرادی که چند دهه از آنها بزرگتر هستند نظر دیگری داشته باشند اما باید کاملا رعایت شود. به درستی و از زبان آنها با نوجوانان وارد گفتگو شد.

وی ادامه داد: اگر نوجوان سوالی داشته باشد البته باید از سوی مسئولان پاسخ داده شود و اگر پاسخ منطقی باشد قطعا پذیرفته می شود. به آگاهی دانش آموزان بروید

نجات خواه خاطرنشان کرد: دانش آموزی که اکنون معترض است سوالاتی در ذهن خود دارد که آیا نوجوانی که ظاهرا مخالف برخی مسائل است اطلاعات لازم را دارد یا تحت تاثیر فضای مجازی و برخی حرف هاست؟ در این شرایط باید از طریق آموزش اطلاعات دقیق به صورت مقدماتی و پیشرفته ارائه شود. این اقدام باید توسط نماینده سازمان آموزش و پژوهش متوسطه برنامه ریزی و اجرا شود. وقتی حرکت فراگیر باشد، همه در یک جهت حرکت می کنند و نتیجه آن درختی قوی خواهد بود که با هر باد نمی لرزد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام رشته ها می تواند پاسخگوی خواسته های دانشجویان و افزایش آگاهی باشد، گفت: برخی دروس تخصصی هستند و نمی توان انتظار داشت، اما در قالب دروسی مانند آمادگی دفاعی یا علوم اجتماعی می توان به مسائل روز، بالا بردن مطالبات دانشجویی و … پرداخت. آگاهی بالا بردن.

روش صحیح برنامه ریزی ادعاها

نجات با اشاره به اینکه در جریان حوادث و اعتراضات اخیر شاهد حضور چند دانش آموزی بوده ایم که سال ها در آموزش و پرورش بوده اند، افزود: باید به این سوال پاسخ دهیم که چه خلأهایی در نظام آموزشی وجود دارد و چه چیزهایی داریم. اشاره نکرده اند، که در اینجا مرتبط هستند. در حالی که باید در مدارس تدریس کنیم، اگر دانش آموزی درخواستی دارد یا با موضوعی مخالف است، باید راه درست را بداند.

تشکل های دانشجویی بدون نفوذ

این مشاور مدرسه در مورد نقش تشکل های دانش آموزی در اطلاع رسانی دانش آموزان گفت: ابتدا باید میزان اختیارات، وسعت امکانات و رسمیت تشکل ها بررسی شود. تشکل های دانشجویی تا چه حد البته نه تنها توان مالی دارند، مثلاً سازمان های دیگر تا چه اندازه تشکل ها را می شناسند و از ظرفیت آن ها استفاده می کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از دانش آموزان عضو تشکل ها نیستند، از سوی دیگر فرصتی برای اجرای برنامه آنها در مدارس وجود ندارد و اگر برنامه داشته باشند به سوالات دانش آموزان پاسخ داده می شود؟ به نظر می رسد برخی تشکل های دانشجویی ساختار تشریفاتی و عمدتاً ناکارآمد دارند.

نسل نوجوان خواستار است و نیاز به پاسخ به سؤالات خود دارد. در این شرایط اگر نوجوانان درخواست و سوالی دارند باید به آنها پاسخ داده شود و اتفاقا یکی از وظایف آموزش و پرورش همین موضوع مهم و کلیدی است که در این زمینه با خلأ جدی مواجه هستیم.

میثم نجاثه; مشاور تخصصی ویژگی های رفتاری دانش آموزان دهه 80 و وظیفه آموزش و پرورش در قبال این نسل تصریح کرد: در حال حاضر شاهد خلأ برنامه های وزارت آموزش و پرورش هستیم؛ در حالی که آموزش و پرورش در برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد. در حالی که این وزارتخانه و سازمان آموزشی پژوهش و برنامه ریزی باید نسبت به آگاه سازی نسل جوانی که در آینده زمام امور جامعه را در دست خواهند گرفت، اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر از آگاهی نسل نوجوان غافل شده ایم و نیاز به تدوین و ارائه آموزش های جامع در موضوعات استاندارد است.

با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم به نتیجه برسیم باید کار اساسی انجام شود یعنی روند کار به گونه ای نباشد که مثلا مدیر مدرسه از خلاقیت خود برای اطلاع رسانی دانش آموزان استفاده کند، گفت: باید به این موضوع به صورت ملی نگاه شود. وظیفه

نسل نوجوان مطالبه گر است

نجات خواه ادامه داد: نسل نوجوان مطالبه گر است و نیاز به پاسخگویی به سوالات خود دارد، قطعا بین نسل ها تفاوت نیازها وجود دارد. ; امروزه فضای مجازی و برخی اطلاعات جعلی گریبانگیر دانشجویان شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اطلاعات در فضای مجازی با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب ارائه می شود، وظیفه صداوسیما و آموزش و پرورش برخورد با این اطلاعات و اطلاع رسانی است.

نیاز به گفتگو

این مشاور با اشاره به اینکه نوجوانان برانگیختگی و انرژی بالایی دارند و مطالبه گر هستند، گفت: آزادی هایی که برای خود تعریف می کنند مناسب نسل خودشان است و شاید افرادی که چند دهه از آنها بزرگتر هستند نظر دیگری داشته باشند اما باید کاملا رعایت شود. به درستی و از زبان آنها با نوجوانان وارد گفتگو شد.

وی ادامه داد: اگر نوجوان سوالی داشته باشد البته باید از سوی مسئولان پاسخ داده شود و اگر پاسخ منطقی باشد قطعا پذیرفته می شود. به آگاهی دانش آموزان بروید

نجات خواه خاطرنشان کرد: دانش آموزی که اکنون معترض است سوالاتی در ذهن خود دارد که آیا نوجوانی که ظاهرا مخالف برخی مسائل است اطلاعات لازم را دارد یا تحت تاثیر فضای مجازی و برخی حرف هاست؟ در این شرایط باید از طریق آموزش اطلاعات دقیق به صورت مقدماتی و پیشرفته ارائه شود. این اقدام باید توسط نماینده سازمان آموزش و پژوهش متوسطه برنامه ریزی و اجرا شود. وقتی حرکت فراگیر باشد، همه در یک جهت حرکت می کنند و نتیجه آن درختی قوی خواهد بود که با هر باد نمی لرزد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام رشته ها می تواند پاسخگوی خواسته های دانشجویان و افزایش آگاهی باشد، گفت: برخی دروس تخصصی هستند و نمی توان انتظار داشت، اما در قالب دروسی مانند آمادگی دفاعی یا علوم اجتماعی می توان به مسائل روز، بالا بردن مطالبات دانشجویی و … پرداخت. آگاهی بالا بردن.

روش صحیح برنامه ریزی ادعاها

نجات با اشاره به اینکه در جریان حوادث و اعتراضات اخیر شاهد حضور چند دانش آموزی بوده ایم که سال ها در آموزش و پرورش بوده اند، افزود: باید به این سوال پاسخ دهیم که چه خلأهایی در نظام آموزشی وجود دارد و چه چیزهایی داریم. اشاره نکرده اند، که در اینجا مرتبط هستند. در حالی که باید در مدارس تدریس کنیم، اگر دانش آموزی درخواستی دارد یا با موضوعی مخالف است، باید راه درست را بداند.

تشکل های دانشجویی بدون نفوذ

این مشاور مدرسه در مورد نقش تشکل های دانش آموزی در اطلاع رسانی دانش آموزان گفت: ابتدا باید میزان اختیارات، وسعت امکانات و رسمیت تشکل ها بررسی شود. تشکل های دانشجویی تا چه حد البته نه تنها توان مالی دارند، مثلاً سازمان های دیگر تا چه اندازه تشکل ها را می شناسند و از ظرفیت آن ها استفاده می کنند.

وی یادآور شد: بسیاری از دانش آموزان عضو تشکل ها نیستند، از سوی دیگر فرصتی برای اجرای برنامه آنها در مدارس وجود ندارد و اگر برنامه داشته باشند به سوالات دانش آموزان پاسخ داده می شود؟ به نظر می رسد برخی تشکل های دانشجویی ساختار تشریفاتی و عمدتاً ناکارآمد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید