تفاوت های مهم بین قانون و لایحه رتبه بندی معلمان

تفاوت های مهم بین قانون و لایحه رتبه بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به تفاوت آنچه در لایحه رتبه بندی معلمان تدوین شده با مصوبه لایحه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: لایحه رتبه بندی معلمان شاغل در پست های اداری را شامل نمی شود، بلکه قانون شامل آن می شود. شامل همه معلمان می شود.

وی ادامه داد: در لایحه عناوین رتبه ای وجود نداشت، فقط اعداد رتبه ای بود اما عنوان عناوین به قانون اضافه شد.

معلمان جدید حذف نشدند
ستاری فرد افزود: در لایحه درصد افزایش حقوق به طور متوسط ​​75 درصد است اما در قانون 45 تا 6 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه حداقل سنوات شمول 2 سال است و معلمان جدید حذف می شوند، گفت: در لایحه فاصله دریافت هر رتبه 6 سال است اما در قانون به 5 سال تغییر یافت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس قانون به ازای هر سال خدمت معلمان عشایری، روستایی، اختصاصی، نخبه و ابتدایی کسر می شود.

وی افزود: در این لایحه برای رتبه های 4 و 5 حداقل سابقه خدمت 4 و 16 سال پیش بینی شده است اما در قانون 15 و 5 سال سابقه خدمت پیش بینی شده است.

تکلیف قانون شروع رتبه بندی از 7 شهریور 84 است

ستاری فرد به منابع قانون رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی اعتبارات در قوانین بودجه پیش بینی شده است اما در حال حاضر 38 میلیارد بودجه ثابت پیش بینی شده است.

وی افزود: در لایحه محدودیت سهمیه شامل حداقل 30 درصد رتبه اول، حداقل 25 درصد رتبه 2، حداکثر 20 درصد رتبه 3، حداکثر 15 درصد رتبه 4 و حداکثر 10 درصد رتبه 5 است اما در قانون سهمیه بندی وجود ندارد. .

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه قانون شروع رتبه بندی از 7 شهریور 84 است.

دیدگاهتان را بنویسید