تقویت اخلاق در جامعه اسلامی


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812125

مولوی فاروکی با تاکید بر اینکه اخلاق باید در جامعه تقویت شود، گفت: امروز جهان اسلام به دلیل دوری از قرآن و سیره پیامبر اسلام(ص) از این بلاها و نگرانی ها رنج می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان مولوی گلم حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت و تشیع با آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که در آستانه فرا رسیدن عظمای ولایت برگزار شد، گفت: بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: بهترین کاری که انسان را به بهشت ​​می برد، اول تقوا است و بعد اخلاق نیکو.

وی افزود: آنچه در این موارد قابل تکرار و تذکر است در واقع سیره و اخلاق پیامبر است و اگر امروز مسلمانان به اخلاق پیامبر به درستی پایبند بودند این مشکلات و مشکلات را نداشتیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: جهان اسلام امروز به دلیل دوری از قرآن و سیره پیامبر اسلام (ص) از این بلاها و نگرانی ها رنج می برد.

مولوی فاروکی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن عظیم الشأن با جملات بسیار کوتاه از پیامبرش سخن می گوید، ای پیامبر تو اخلاق بسیار بالایی داری. .

وی گفت: آنچه لازم است این است که ما مسلمانان به دستور قرآن از سیره و گفتار و اخلاق پیامبر پیروی کنیم و شخصیت ایشان باید برای ما الگو باشد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند افزود: فقط در زبان گفتن که ما دوستدار اهل بیت(ع) هستیم کافی نیست و اگر به شعار عمل نکند عملی نیست.

مولوی فاروکی گفت: آنچه امروز می بینیم این است که دین اسلام، قرآن و پیامبر عجیب است و تبلیغات دنیا و ضعف و ناتوانی مسلمانان را در جهان اسلام می بینیم.

وی گفت: اخلاق کریمه یکی از اهداف بعثت پیامبر اسلام(ص) است و باید اخلاق در جامعه تقویت شود.


انقلاب اسلامی موجب وحدت مذاهب شد

در ادامه حجت الاسلام مصیب خزایی، امام جمعه نیز در این دیدار گفت: بعثت پیامبر اسلام (ص) یک واقعه بسیار بزرگ و مهم است که انگیزه بیدار شدن مردم را فراهم می کند; معاد هم به معنای بیداری است و باید اختلاف، غرور و دیگر رفتارها را کنار گذاشت، اما باید مواظب وحدت جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه وحدت و اهل بیت(ع) در تاریخ مورد جفا قرار گرفته اند، گفت: امام رزمندگی را ملاک جنگ می داند نه صرف نظر متفاوت. آنها از وحدت حمایت نمی کنند.

حجت الاسلام هزائی ادامه داد: وحدت به معنای تقریب مذاهب است و امروز باید افتخار کنیم که انقلاب اسلامی وحدت را به همراه داشته است و مجمع الوفاق مذاهب وحی است.

وی با بیان اینکه اندیشه پژوهی در هیچ اداره ای انجام نمی شود و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این موضوع از برکات انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید