تقویت باد و ورود مجدد گرد و غبار از مرزهای غربی / هشدار باد و افزایش ارتفاع موج برای سواحل جنوبی


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882778

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد برای برخی مناطق کشور از ورود توده گرد و غبار جدید بر فراز عراق طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در مناطقی از هرمزگان، جنوب فارس و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

فردا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی با ثبات خواهد بود. روز جمعه دوباره در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید گاهی همراه با گرد و غبار و مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، طی 5 روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های مرکزی، جنوبی و جنوبی البرز و در برخی نقاط مستعد خیزش گرد و غبار وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده توده‌های گرد و غبار در سراسر عراق آغاز و به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور منتقل شود.

امروز بخش غربی خلیج فارس و تنگه هرمز طوفانی است. دریای خزر نیز امروز و جمعه مواج و دریای عمان تا 5 روز آینده مواج پیش بینی می شود.

هشدار آب و هوا در سطح زرد/شرح سیستم: وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: قبل از ظهر روز چهارشنبه 22/04/1401

مهلت: جمعه 24/04/1401

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر و در سواحل دریای عمان تا 2.5 متر.

حوزه اثر:

چهارشنبه 22/04/1401: دریای عمان و نواحی ساحلی و فراساحلی استان سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه 23/04/1301: نواحی شرقی و مرکزی تنگه هرمز و دریای عمان، نواحی ساحلی و فراساحلی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

جمعه 24/04/1401: دریای عمان و نواحی ساحلی و فراساحلی استان سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، و احتمال آسیب به قایق ها و کشتی های کوچک.

توصیه: هنگام شنا احتیاط کنید و فعالیت‌های دریایی به ویژه تردد کشتی‌های سبک و قایق‌های ماهیگیری و تفریحی را محدود کنید و احتیاط‌های لازم را توسط فعالان دریایی انجام دهید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید