تقویت برنامه های مرکز مستلزم تجهیز امکانات/ کسب عنوان شایسته تقدیر ملی در کتابخانه باقرالعلوم (ع) قزوین در سال گذشته

وی افزود: این مرکز برنامه های متنوعی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تفریحی و ورزشی برای گروه های سنی مختلف برنامه ریزی و اجرا می کند.

رئیس کانون باقرالعلوم(ع) شهرستان بویین زهرا گفت: معتقدم کانون در بحث جذب، پرورش و شکوفایی استعدادها موفق بوده و با همه مراجع تعامل دارد و در طول سال فعالیت های پویا و بانشاطی را انجام می دهد. “

85e6ad04 9a9d 4776 a5f8 d690dcbb81aa خبر خاکستری

وی بیان کرد: کانون باقرالعلوم(ع) همواره متناسب با شرایط در مناسبت های مختلف فعال است، از این رو در زمان طغیان ولیعهد اقدامات موثری برای دستگیری نیازمندان و کاهش آلام انسانی انجام داد.

خاکباز گفت: به گفته مقام معظم رهبری، بر اساس اجرای رزمایش ایمان، این مرکز نیز موفق به انجام این رزمایش در سه مرحله شد و در مجموع 66 بسته معیشتی به ارزش 150 میلیون ریال به جامعه هدف اهدا شد. موسسه حضرت خدیجه(س) 4 مرحله توزیع گوشت قربانی به ارزش 40 میلیون تن انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل مرکز خیریه شهید انصاری عصمت آباد، نیازمندان واقعی منطقه شناسایی شده و بسته های معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده ایم.

a52ad253 d147 4e38 8d9e f5ef1fb2968f خبر خاکستری

این مسئول بیان کرد: یکی از موثرترین برنامه های کانون در سال های اخیر راه اندازی باشگاه فوتسال بوده است که حداکثر تعداد کودکان و نوجوانان را به مسجد جذب کرده است و همه بچه ها دائماً مشغول فعالیت های مسجدی مانند مکبری، موذن، دعا و تلاوت نور».

وی خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل گروه کتاب خوان کودک و خواهر و برادر نوجوان در پیام رسان واتس اپ از دیگر فعالیت های مفیدی است که تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

خاکباز گفت: شهرستان عصمت آباد حدود 3800 نفر جمعیت دارد که خوشبختانه با همت و اقدامات مشترک کانون باقرالعلوم(ع) هم اکنون 1500 عضو دارد.

9996346f c6af 4bc6 b588 a81f463e9949 خبر خاکستری

وی افزود: این مرکز دارای فعالیت های فرهنگی بسیاری از جمله قصه گویی، آموزش رایانه، سلسله جلسات آموزشی، مشاوره ویژه بانوان، طرح کتابخوانی مدرسه ای با عنوان زنگ کتاب مدرسه و سایر برنامه های مشارکت در مناسبت های ملی است. ادای دین در کتابخانه، مسجد یا مدرسه انجام می شد.

رئیس مرکز باکرالعلوم(ع) بویین زهرا گفت: این مرکز از سال 96 هر ساله اولین عنوان در شهرستان بوئین زهرا است. همچنین یکی از 5 مرکز برتر استان است.

وی بیان می کند: این در حالی است که کتابخانه بکیرالعلوم(ع) بوئین زهرا در سال 1400 به دلیل تنوع و تنوع فعالیت های فرهنگی انجام شده در بحث کتاب و کتابخوانی به عنوان کتابخانه ای شایسته تقدیر ملی انتخاب شد.

805901ba c38b 4e56 b15a a9061b3cb1b7 خبر خاکستری

حقباز بیان کرد: کرونا با ورود خود حس نوع دوستی و مهربانی را در بین همه مردم ایران برانگیخت، از این رو در نقاط مختلف کشور و در مساجد و پایگاه های بسیج افراد زیادی به صورت داوطلبانه اقدام به تولید ماسک و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در سطح شهر کردند. در تمام موضوعات

وی بیان کرد: متأسفانه کارکنان با توجه به اینکه مرکز باکرالعلوم یکی از اولین مراکز شهرستان و 5 مرکز برتر استان قزوین است، آن گونه که شایسته است از مراکز قدردانی و حمایت نمی کنند، اما شاهد نبودیم. حمایت شهرستان و مسئولین استانی.»

رئیس مرکز باقرالعلوم (ع) بویین زهرا گفت: این مرکز در سال 1366 و حدود 14 سال از تاسیس آن می گذرد و بسیاری از تجهیزات و امکانات آن فرسوده و فاقد امکانات لازم است. کارکنان مرکز برای تهیه تجهیزات مورد حمایت قرار گرفتند که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

a3cc3cea cfe5 4018 9c85 b4831e9f431b خبر خاکستری

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در ماه مبارک رمضان امسال گفت: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ماه مبارک رمضان برای گروه سنی 4 تا 12 سال، بازدید از کتابخانه سیار و آشنایی با خدمات آن و بخش های مختلف، شعر و شعر و … برگزاری مسابقه قصه گویی در پایگاه انتقال خون قزوین، برگزاری مراسم ختم قرآن و شرکت در طرح اهدای خون از جمله فعالیت های انجام شده در ماه مبارک رمضان است.



حقباز در پایان گفت: به همت کتابخانه باکرالعلوم و مرکز فرهنگی هنری و همکاری مرکز خیریه عصمت آباد و مشارکت موسسات خیریه برای چهارمین سال متوالی طرح یاری مومنانه اجرا شد. . بین نیازمندان توزیع شد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید