تقویت روحیه مادی گرایی در وکلا/ رعایت تقوا و عدالت از شرایط مهم وکالت است.

ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782537

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: روحیه غلبه بر مادیات و سعادت دنیوی باید در بین صاحبان مشاغل پر مسئولیت به عنوان وکالت تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان و مشاوران قضایی کشور با بیان اینکه خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم مستقیماً به انسان دستور می دهد: در یکی از آیات به امانت دادن امانت الهی به او تأکید و سفارش شده است که قرآن کریم فرزندان، جامعه، اسلام، مفاهیم قرآن و حقوق بشر را از مصادیق امانت الهی می داند.

وی تصریح کرد: تقدیری که حق را به حلال می دهد، رد امانت الهی است و اگر قضایای ما آلوده به هواهای نفسانی باشد، فرمان خدا در زمین می ماند زیرا قانون به حلال نرسیده است.

ناصری ادامه داد: حتی معلمانی که فرزندان خود را به عنوان امیدهای الهی تربیت می کنند، وظیفه دارند این امانت ها را به نحو مطلوب پرورش دهند و آنچه را که خداوند به آنها دستور داده تا فرزندانی بارور داشته باشند، اعمال کنند، اما متأسفانه برخی از معلمان در این زمینه سهل انگاری می کنند.

وی گفت: وکالت هم از کارهای سخت است و چون پول و مال دنیا در میان است باید تقوا و قانون و عدالت رعایت شود و وکیلی که بداند اگر بخواهد از دروغ دفاع کند حق با کدام طرف است. و برای گذاشتن آن روی صندلی، زیان دید.

ناصری با تاکید بر اینکه وکلا باید آموزش های اخلاقی لازم را ببینند، افزود: روحیه غلبه بر مشکلات مالی و رفاه سکولار باید در وکلا تقویت شود، زیرا این گروه ها به دلیل مسئولیت های سنگین در معرض خطر لغزش هستند.

امام جمعه یزد گفت: مالی که با پایمال شدن حق صاحب حق به دست می آید بهای ظلم است و اشکال دینی دارد.

وی با بیان اینکه البته قاضی باید به ادله توجه کند و 100 درصد به نظر وکیل تکیه نکند، افزود: چنین کاری بسیار سخت و پرمسئولیت است و علاوه بر تربیت علمی، تربیت اخلاقی و دینی نیز لازم است. “

ناصری بر تقویت روحیه گذشت در وکلا و قضات تاکید کرد و گفت: روحیه کمک به مردم به ویژه فقرا نیز باید در قضات و وکلا و همچنین مراقبت از خدا و تطبیق با قدرت او از جانب خداوند تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید